México[ˈmehiko]

The new life in North America.

ÖDLOR.

Publicerad 2011-09-17 18:52:12 i MÉXICO

Haha, okej, detta inlägg är dedicated till Kenan D. Babrabush - min kusins man. Han kommenterade och ville ha lite close-up picks/profilbilder på ödlorna här. Och Klart gör jag det, jag vill ge mina läsar bra kundservice haha. 
- Keno, pozdravila sam sve mexikance, de hälsar tillbaka! Och hälsa tillbaka till Elma Kinez :)
.
Ödlor i Mexiko är precis som spindlar i Sverige!! Oavsett hur isolerat/icke isolerat ens hem är så finns det alltid ödlor i allas hem! Alltså hur överlever jag och Sahar vid tanken av att detta djur kryper runt i våra rum? Vi har hittils slängt ut 5 ödlor! Eller okej, Martial och Mauricio har slängt ut dem, jag och Sahar vågar knappt kolla på dem.
Haha, två veckor sedan gick jag upp väldigt tidigt på morgonen för att plugga och så gick jag till vårt lilla vardagsrum. Undertiden jag satt och pluggade såg jag något snabbt röra sig bland alla papper och kollegieblock som var utspridda på bordet. Jag fick panik fastän jag inte såg vad det var, men det gick så snabbt. Jag ställde mig upp och började titta runt på bordet, och då såg jag en JÄTTELITEN, kanske 7cm liten ödla på min DATOR! Åhh ryser nu och äcklas så mycket. Den var på sidan av min dator. Haha jag ville skrika men ville inte väcka Sahar. Haha iaf, det första jag gjorde var att ta hennes kamera som fanns på bordet och tog bilder på den och sen gick jag till sägen för att plugga. Jag vågade inte göra något, är såå rädd för småkryp, det är sjukt egentligen, jag är så himla mesigt :S
Vi hittade ödlan sedan på kvällen innan vi skulle äta mat, då vi röjde jag undan allt papper från bordet. Det första vi gjorde var att kalla dit Martial och be honom slänga ut den, haha. Jag hoppar alltid upp på soffan/sängen, för jag får panik.

Jag på soffan och Martial to the rescue.
Detta är en annan vi hittade i torsdags. DEN VAR SÅ SJUKT STOR!! Som tur var hade vi vänner över här (det var dagen vi firade Mexikos själständighet) Orlando och Mauricio tog den med sina bara händer! När de fångade den och Mauricio gick mot mig med den i handen SKREK JAG som bara den och SPraaang till vår toalett! Hahaha jag började gråta :( Så sjukt creepy.

Kommentarer

Postat av: din alskade karolina

Publicerad 2011-09-21 00:23:05

Ooookay... you might wanna keep that information to yourself.. tont! haha dom ar ju jattesota!

Postat av: Kenan

Publicerad 2011-09-26 08:46:31

Hehehehhe hvala za fine slike =) uglavnom sam zakljucio sada da Mexiko nije za mene =) evo ping pong (kinez Elma) te pozdravlja =) puno nam nedostajes posto stvarno nemam koga da mobbam :P hajde pamet u glavu a ruke u dzepove pa se vidimo uskoro =) kad se vracas za Swe? kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela