México[ˈmehiko]

The new life in North America.

SNABB UPDATE!

Publicerad 2011-12-18 04:02:32 i MÉXICO

Hejjjj!
.
.
Förlåt att jag inte uppdaterat sedan jag kom hit till Cancun, men orkar inte, det är så skönt att inte ha ångest över läxor, plugg och andra saker jag var tvungen att göra i Tampico.
.
.
Okej, tiden här har gått såå fort! Kan inte fatta att det är Lördag ikväll! Jag och Sahar trodde sedan igår att det var fredag idag! Så sjukt och vi kom hit i måndags och en hel vecka har gått! Känns som att jag varit här i 3 dagar. Men vi har ändå hittat på en del, i tisdags var vi bara på stranden här, solade och badade, hahaha sååå underbara vågona är här! Det känns som att man flyger när de kommer bakom en. På kvällen var vi ute och åt på nåt kinaställe och därefter gick vi till ett uteställe där vi varken betalade inträde eller drink, haha. och det var försäljarna som bjöd på det eftersom de tydligen ville ha mer folk i klubben.
.
Onsdags åkte bi till Xcaret!! Bilder kommer sen! Underbart plats, ca 2 timmar ifrån Cancun. Det är en park med djur, natur och olika aktiviteter. Jag och Sahar simmade och snorklade under grottor och cenotes (vet inte vad det heter på svenska, ni får googla det-  cenotes iaf!)
.
Torsdags tog vi det lugnt, jag vaknade mycket tidigt, kl 8, gick ner till stranden själv solade och vid lunch-tid mötte jag upp Sahar, vi åt frukost på Starbucks coffe och tog därefter statsbuss till ett köpcenter som heter "La Isla". Ca 15 min med buss. Där var det jättefint, de har massor av olika lyxbutiker :) På kvällen tog vi bussen till La Isla igen för att Sahar såg en annons i ett reklamblad om en Indisk restaurang.  Berättar om den senare! Det händer så mycket här och vi träffar så intressanta människor! Efter la Isla blev det en del dans på ett annat ställe som spelade jättebra musik! där stötte vi på 2 svenska tjejer från Göteborg :)
.
Fredags åkte vi till Chichen Itzaaaa! Såå undebart! Fick se hur Maya folket bor, lärde oss om deras historia, kultur, traditioner, och Maya kalendern, vi åt buffé där de hade lagat mat och bjöd på dansuppvisning :) Därefter besökte vi pyramiderna! Den största och mest kända var såååå fin och intressant! Kommer att berätta om den i ett senare inlägg. Vi kom hem vid 8-9 på kvällen, senare tog jag själv en runda här i stan, köpte lite smågrejer och pratade med säljare jag lärt känna, sånna som säljer biljetter till uteställen.
.
Idag, lördag, tog vi bussen till Playa del Carmen, ca 1 timme härifrån. Det var ganska kallt men det var en fin liten stad/by som tydligen har finaste stranden, finare än Cancun. Vi gick runt på marknaden här och tog bussen tillbaka vid 6. Nu ska vi duscha och sen gå ut och äta.
.
.
Hoppas det är bra med er!! Här nedan bjuder jag på en bild från idag från Playa del Carmen, haha jag och en liten apa som heter Rael. Denna ap-ras kommer ifrån Brasilien :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela