México[ˈmehiko]

The new life in North America.

SISTA KVÄLLEN I CANCUN.

Publicerad 2011-12-21 05:33:36 i MÉXICO

Vaarför måste tiden gå så snabbt?! Vi har varit i Cancun i 9 dagar nu. Vi vill verkligen inte åka, haha det är jobbigt att lämna Cancun också :( inte för att vi lärt känna så många vänner men vi har det så kul och miljön är otrolig!
Vi har skaffat en vän som vi träffat mest och det är en  kypare som heter Juan, han är också 21 år helt söt, haha ser ut som en liten pojke! Han jobbar på en nattklubb som heter Congo (bästa stället för de spelar så bra musik där). Det var vår första kväll där som vi började prata med honom, (onsdag tror jag). Han var vår kypare och ville bjuda på drink fastän vi inte ville ha något, haha men han tvingde oss och det blev en alkoholfri piña colada som alltid. Därefter frågade han var vi kom ifrån, var vi lärt oss prata spanska osv, så berättade jag om att vi pluggat i Tamaulipas osv osv (tror jag och Sahar svarar på dessa frågor 7 ggr/dag här i Cancun, alla blir lika förvånade när vi pratar spanska och sedan säger att vi kommer från Sverige :) ) Iaf Juan berättade att han kom ifrån staten Puebla, och det är "mole-staten". Mole är mexikanska bruna såsen som är öööveregood, innehåller bland annat chocklad tortilla, 13 olika chilifrukter och myycket mer! Och den heter egentligen Mole poblano ( Pueblansk mole). Man äter det med kyckling och ris, utan tvekan en av mina favoriträtter :) Iaf sedan den kvällen så har jag och Sahar blivit bra vänner med honom och därefter hans arbetskollegor. Sedan första kvällen så går vi förbi dit varje kväll och stannar kvar tills de stänger och håller på att städa osv. Tråkigt att det är sista kvällen nu :(
Sen har vi också pratat och "lärt känna" annat folk men vi har inte träffat dem igen eller umgåts med dem.
.
Klockan är 21:15 och vi har precis packat klart våra väskor! JAG VILL INTE TILL USA! :( jag vill verkligen inte. Önskar jag kunde stanna här. Jag vill inte lämna Mexiko :(
.
Lite bilder nu!!
Detta är Kongo club!!
Juan - lilla killen i mitten med svart hår :)
Vårt hotel!!
Stötte på mariachisar!
Det var böllop vid polen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela