México[ˈmehiko]

The new life in North America.

Copyright By Fransisco Lopez

Publicerad 2011-12-07 11:33:42 i MÉXICO

Förr-förra fredagen var vi på bio med vänner och såg en drama/thrillerfilm kl 22 på kvällen. Minns inte vad den hette men vi alla blev i alla fall besvikna eftersom filmen inte var så läskig som vi hoppades, vännerna blev också besvikna på mig eftersom jag Endast skrek 1 ggn, de förväntade sig mer av mig, haha. Efter filmen stacknågra av oss till en bar som de kallar "Neverland", men stället heter egentligen "Nunca Jamas" som betyder "aldrig någonsin". Där hade de också lite dans, men vi tyckte att det var ganska tråkigt, det var mer ett förfest ställe. Efter Neverland körde vi runt tills Orlando bönade och bad oss köra till en annan bar "Barchelona", där det var smoockfullt! Och sååå äcklig luft, alla rökte därinne, usch så hemskt det var att andas. De spelade live musik där, trevligt och bra men nej, det var så kvavt och dålig luft där. Efter 15 minuter körde vi vidare till "La Palma"- ett taco ställe, där vi åt coche-gringas de harina, mmmmh såå gott! Likt tacos men tortillan gjord på annat vis. Efter maten när vi var påväg tillbaka till bilen så stod vi vid en stor gata som heter Avenida Universidad, och pratade och larvade oss en stund tills Sahar kom att tänka på filmen "Notebook" och hur de i filmen lägger sig mitt på gatan och väntar tills en bil kommer. (Vill ni höra nåt konstigt? Jag har inte sett filmen the Notebook!?) Hahah Sahar är skadad, men det var inte så illa som det låter, det kom en bil varannan minut på denna gata. Så det var okej! Och detta eftersom Fransisco, en av våra vänner är en "fotograf" och han har den största och jättebra kamera som han brukar fota med. Hur fint namn är inte det förresten? Fransisco Lopez, låter som en kändisfotograf eller nått haha. Bilderna blev riktigt häftiga iallafall! 
Efter bilderna körde vi hem till oss och umgicks nere i Morris rum, tittade på olika roliga Youtube-klipp till ca kl 6 på morgonen! Ncncnc...


Från vänster: Limón, Morris, Luis kompis, Alejandra, Luis, Alberto, Francisco, jag, Orlando, Enrique och Sahar :)  Som ni ser har vi många kill-kompisar vilket vi tycker om jättemycket. Känns tryggare att umgås med dem när man går ut osv. Alejandra lärde vi faktiskt känna den kvällen :)

På Neverland. Hahha kolla som Orlando kollar in en tjej, haha.


Halsbandet jag har på mig köpte jag av min vän från gymmet, Ana, om ni minns henne. Hon själv har gjort det och jag köpte det då hon hade sin Bingo-night :)
Haha att trängas och sitta Minst 4 personer bak i bilen är äkta mexican style :p

Coche-gringa de harina con fajita! Mmmumms!

Biilar påväg!!
Morris nya profilbild på facebook! hahaha


Orlando tyckte Morris bild blev cool så han ville fixa en till sig själv med, men det blev läskig, hahahaha, han ska alltid misslyckas, men det ser ut som en Crime Scene bild :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela