México[ˈmehiko]

The new life in North America.

ELMONT.

Publicerad 2011-12-30 05:19:56 i MÉXICO

Hej!
.
Snabb uppdatering! Klockan är 23 och vi kom precis hem. Igår flyttade vi in till Isaacs Moster, jag skrev fel innan, det är hans moster inte faster. Hon bor i ett hus med sin man och 3 barn (killar på 19 och 16 år). De bor på Elmont, ca 25 min med bil ifrån New York downtown så en ganska lång bit ifrån centrum. Som tur är kör mamman och äldsta sonen bil ofta och är flexibla så de har skjutsat hem oss båda kvällarna vi varit här.
Jag och Sahar sover på soffor nere i "the basement" vilket vi är övernöjda med! Hey gratis boende i New York under nyår då hotellen är som dyrast!
Hinner inte skriva vad vi hittat på idag och igår eftersom vi ska titta på film nu men berättar imorgon OM jag har tid. Vi liksom tar subwayen (metron) till stan vid 10-11 på morgonen och kommer hem vid 23 på kvällen så vi är very bisy walking the streets everywhere. Oh vi har hunnit se såå mycket! Det är så bra i New York eftersom allt som är känt och som finns med i filmer ligger så nära. Ex igår var vi på Wall Street, vi promenerade först från Subwayen till Brooklyn Bridge, därefter till Wall Street sen till kända stora tjuren (staty) och därefter till "Ex-world trade center" som idag heter Ground Zero. Så häftigt att se det :) Lägger in bilder när jag har tid!
.
Idag är det exakt 16 dagar tills vi tar flyget hem till Sverige från Los Angeles. Börjar saknar Sverige faktiskt. Jag och Sahar har tröttnat på New York. Allt är så dyrt och människrona här är hemska! Okej, inte alla. Men de flesta, de har inte tid att vara snälla, hjälpa dig, och allt handlar om pengar och tid. Usch nej, tar lätt Mexiko framför USA. Men alla amerikanska städer är inte såhär, tror folket i New York är speciellt otrevliga, New York är New York och invånarna här flashar mycket med det, tror de är så speciella. haha så taskig jag är men det är vad jag känner. Ändå är det häftigt att se och uppleva saker och ting här. Hahahahaha måste berätta om vad som hände idag., men inte nu, imorgon eller ikväll! aahaha jag och sahar asgarvade. Folk är roliga.
hajd vi ska kolla på film nu, hoppas det är bra med er!
.
KRAM!
.
Förresten måste jag lägga till att det blivit iiskallt sedan vi kom hit! Kanske -3 grader nu! och det blåser inte utan det gör ont i huden för det är så kaaall luft! Hoppas det inte är så i Sverige! :(
.
.
KRAM!
Tjuren på Wall Street :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela