México[ˈmehiko]

The new life in North America.

FÖRSTA INLÄGGET I SVERIGE.

Publicerad 2012-02-06 16:50:59 i ALLMÄNT

Hej, det var ett tag sedan.
Detta är då mitt första inlägg i Sverige efter mitt långa resa.
Vill bara skriva att jag inte kommer lägga ner bloggen Än, har en del bilder från resan som ska läggas upp men jag tar det när jag har tid. 
.
Jag har varit hemma nu i lite mer än en månad. Kom den 2 januari. De sista dagarna i New York började jag och Sahar känna hemlängtan både till Mexiko(ja, det är ett av mina hem nu känner jag) och Sverige. Vi ville inte stanna i USA i 2 veckor till. Planen var ju att åka till Los Angeles efter nyår och sedan därifrån, den 15 januari, åka hem.. Konstigt nog kände vi inte ALLS för att åka till California, inte det minsta. Vi funderade faktiskt på ifall vi skulle åka tillbaka till Tampico och överraska vännerna där, haha, och sedan resa därifrån till LA och hem till Sverige, men nej ganska dum idé så vi började redan då leta efter flygresor hem.
.
.
Okej, när jag väl är igång så kan jag passa på att skriva hur det känns nu när jag varit hemma i en månad. Ifall jag vänjt mig, längtar tillbaka, saknar något osv osv...
.
Jo, såhär är det. Jag mår ganska dåligt, är ledsen och är nere. Det är svårt. Fastän det gått en månad sedan jag kom hem så är det svårt. Finns så mycket jag saknar i Mexiko; mina underbara vänner, alla andra sociala, hjälpsamma, varma, glada, pratsamma människor, traditionerna, kulturen och Maten såklart !
Det går upp och ner hela tiden. Så fort jag skypar eller mejlar med någon av mina vänner därborta så blir det så jobbigt. Saknar dem så sjukt mycket. Jag trodde jag skulle komma över det efter ett par veckor men det är lika jobbigt nu som i början.
Aja, men vad ska man göra? Livet går vidare. Jag är så trött på att höra mig själv "klaga" över hur tråkigt och deprimerande det är i Sverige och att jag saknar allt i Mexiko.
.
Det känns verkligen som att jag lämnat en stor del av mig därborta. Det är något som fattas. Det låter så dumt, men jag kan inte förklara. Det är verkligen jobbigt. 
Förhoppningsvis kommer jag åka dit igen och jag kommer träffa mina underbara vänner snart.  InshAllah.
.
Förutom denna "depression" så är allt annat helt oki. Skolan började för 2 veckor sedan och jobbet har också småbörjat. Har haft prova på i Skuryp, Hässleholm, Kristianstad, Ängelholm och denna vecka blir det Tyringe samt Eslöv, sen startar kurserna i helgen! Jag längtar. Känns så bra efter ett pass!
I skolan har vi mkt att göra, en massa grupparbeten, seminarie och tenta snart. Usch. Orkar inte med skolan. Skönt att det är sista terminen men samtidigt läskigt. Tiden går så sjukt fort. 
Första dagen i skolan kändes så konstigt. Jag kunde inte sluta tänka på hur föreläsningarna i Mexiko var. Miljön här är betydligt mycket lyxigare men det spelar verkligen ingen roll hurän lyxigt det är, det handlar om hur människorna är. (ska bli spännande och läsa detta om 10 år och se ifall jag kommer tycka samma)

Nu kommer lite myspys bilder !








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela