México[ˈmehiko]

The new life in North America.

LET IT RAIN OVER ME.

Publicerad 2011-09-03 09:20:39 i MÉXICO

Okej, häromnatten när det ösregnade bestämde jag och Sahar oss för att gå ut och försöka ta bilder på översvämningen på vår gata. Haha alltså jag har aldrig sett så mycket regn! Men det är tydligen alltid såhär när det regnar här? Vattnet stod 15-20 cm över marken. Vi kunde inte ens gå ut på gatan för våra fötter hade täckts av vattnet hahaha. Iallafall, vi stod där bara några minuter innan VÄRSTA ÅSKAN börja komma och vi spraaaaaaaang in och glömde låsa? Hahaha så vi var tvungna att gå ut till huvuddörren igen och låsa. Och åskan var så hemsk så hemsk:( Hela kroppen skakar till för det är så högt och så nära! Haha senare när vi återigen la oss i våra sängar kom det en till stor åska hahaha och då blev Sahar så rädd att hon hoppade in i min säng! Haha NAAAAWWW lilla gumman.. :P


Vår innergård

Fukten i luften gör att det bildas DIMMA på linsen var 10e sekund, så vi måste torka linsen och sedan snabbt ta en bild varje gång hahaha.. Så är det även ibland under dagen även om det inte regnar. SÅ FUKTIGT ÄR DET I TAMPICO!

Kommentarer

Postat av: Armin

Publicerad 2011-09-06 22:12:41

Jävlar vad det regnar! Lite fakta: Ljudet från åskan färdas 1km på 3sek, från det att du ser åskan till dess att du hör den kan du räkna ut hur långt ifrån dig åskan slår ner...^^

Postat av: Merima

Publicerad 2011-09-10 18:07:35

Jaa, när det väl regnar här så är det inte några små droppar utan det är som att någon häller en kanna vatten öve r dighaha.. Det var intressant faktiskt! kasnke gör det en dag :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela