México[ˈmehiko]

The new life in North America.

EFECTIVIDAD.

Publicerad 2011-09-23 23:05:00 i MÉXICO

Denna veckan har jag varit så otroligt effektiv och duktig! Sedan tisdag morgon har jag gått up 7:45 för att dra till gymmet! Och det känns så sjukt bra! Skönt med träning och skönt att vara för sig själv, det behövs.
Jag älskar verkligen att träna (okej inte alla sporter) och att vara på gym, känns så härligt! Jag saknar verkligen mina zumba pass och ha muskler och kondition, haha. Haha jag lovar, tror jag gått upp 5 kg Minst(!)här eftersom vi äter 2 ggr om dagen, först stor frukost vid 12.00 och sen kvällsmat vid 22-23!! HEMSKT mår illa bara jag tänker på det, vem äter middag så sent?. Men vi har inget annat val, vi slutar 20.30, sen tills taxin kommer, de är alltid sena, så vi är hemma 21, och sen måste vi laga mat eller så drar vi ut och äter, men det blir ändå sent. Usch. Ibland köper vi mat i skolan men vi mår illa av den, de har så sjukt fet mat här, och jag är verkligen inte van vid en massa smält ost på allt med vitt bröd osv osv. Och ingen chans att vi kan ta med oss mat till skolan eftersom det är så varmt, allt hade smält och blivit varmt. :/
I alla fall, hooppas träningen går bra för mig nu framöver, jag känner att jag verkligen behöver det, förnyade mitt medlemskap och ska träna så ofta jag kan! :)
.
I tisdags hängde jag med Anacris och hennes kopmis till gymmet, de hämtade mig och så var vi med på Ángels (gay-instruktören på gymmet) core/step-class kl 8:30! Haha vi tränade till Lady Gaga under hela timmen (typisk gay-musik.. Fast ändå inte här, många killar här gillar Gaga, Katy Perry m.m )
I onsdags gick jag upp 7 för att jag och Sahar blev bjudna till Lezlys Zumbapass! Det är en tjej jag har två föreläsningar med och hon och hennes mamma har eget Zumba företag som heter Zumbalez (Zumba-Lezly, get it? Så fint! ) Lezly har även hållt i Zumba pass på skolan men slutat eftersom hon inte har tid så nu har det gått lite rykten om mig på skolan och jag har blivit tillfrågat om att ha Zumba där men har tyvärr tackat nej eftersom jag har föreläsningar mellan 13 - 20:30 och på förmiddagarna kan inte många elever, dessutom hade det varit för stressigt.
I alla fall - Lezly ville att jag skulle komma til hennes lokal och ha Zumba med henne och även ta över en låt. Det blev istället två låtar! - Danza da maozinha(samba) och A la gata le gusta(merengue)! Jättekul! Hennes deltagare var så glada och peppade, och det är tack vare Lezly, hon har sån otrooolig energi, och det är inte bara på zumba passen utan 24/7! Hon hade bra låtar och  bra koeografi:) Mycket bättre instruktör än mitt gyms sura instruktör.
Måste bara lägga till att jag och Sahar var sena till passet eftersom taxin var 20 min sen(!) men jag smsade Lezly och sa det. När vi kom dit väntade alla på oss eftersom hon hade berättat om oss och alla var så exited och glada!! Det betyder så otroligt mycket för mig :)
Efter Zumban ringde jag och sahar taxin, på väg hem så stannade förbi ett bageri och köpte smörgåsar, när vi kom hem bytte vi om och stack till strandeeeen! Där stekte vi från 11-14 och blev brända! haha men inte så mycket :)
Åh det var sååå skönt på stranden, fanns knappt några människor där, det är fullt på helgerna då folk inte jobbar, men nu kunde man verkligen höra fåglarna och vågorna, sååå fiint och avslappnande! Och så simmade vi också, asså vågorna är sjuka här, slänger ner en i vattnet så fort man går in.
Kl 14 kom vår taxichaufför och hämtade oss, sen kl 16.00 hade vi föreläsning, kl 19 slutade vi eftersom Dalia (contabilidad - redovisningsläraren) var mer än 15 min sen!
.
Igår och imorse gick jag återigen upp 7:45 för att dra till gymmet, dock drog jag dit själv eftersom Anacris och hennes vän hade annat för sig tror jag. eller så orkar de inte, för de sa att de inte varit där på ett tag. Iaf,jag bryr mig inte, jag drar och det känns såå skönt! Ringer taxin, den kommer direkt utanför dörren. Efter core/step passet stannar jag kvar 30 min och kör egna övningar! Sen går jag till HEB, stormarknad som ligger precis mittemot gymmet, och tar en taxi där eftersom de är pålitliga taxichaufförer som jobbar för HEB, kunder som handlat och behöver skjuts hem!
Åh har såå ont i kroppen, träningsvärk till max men jag älskar det! haha, ja, jag tycker faktistk om träningsvärk, känner mig tränad då :P Men jobbigt när jag ska resa på mig eller gå lite, haha, men whatever, its so worth it.
.
IKVÄLL ÄR DET BAL! Jag och Sayhar ska kanske bli fixade av en kille/man, probably gay :D(smink och hår) hemma hos Sandra för endast 120 kr? Dude thats cheap! men vi får se, tiden passade itne oss.. Balen börjar 21 och vi ska bli fixade vid 16.00 ? aja, we'll see!
Hoppas det är bra med er!
Kramkalas hahhaa :P

 

 

HÄR ÄR EN VIDEO PÅ HENNE OCH HENNES MAMMA, DE VAR MED I EN ZUMBA TÄVLING: ATT GÖRA EN VIDEO TILL DENNA LÅT OCH EN VISS KOREOGRAFI:

http://apps.facebook.com/promosapp/163636/entry/189117?=e0


 

Detta är Lezly! Hon älskar verkligoen allt som har med Zumba att göra, jag tror hon har alla prylar och kläder man kan köpa på hemsidan! haha. Här nere ser ni henne och hennes mamma, som också är instruktör. De är så sjukt söta :)

 

 


Exklusiv klubb-hotell för "medlemmar"



Vi köpte goda mackor från ett bageri på vägen dit!



Vi hitta en kompis som bet mig i rumpan när jag satt i sanden! Haha, nej men denna var faktiskt kaxig, började slå ihop med sina klor hela tiden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela