México[ˈmehiko]

The new life in North America.

PLUGG, ITALIANO, PIÑATA.

Publicerad 2011-10-21 07:57:41 i MÉXICO

Hola amigos!
Som jag nämnt i tidigare inlägg så är det tenta veckor för mig och sahar så vi har fullt upp med plugg! Nu har vi iallafall fyra stycken överstökade! 3 left to go. UNDERBART.  Men det har gått bra hittills faktiskt. Vi tycker standarden på tentor här är så sjukt lätt jämfört med Sverige, men när man haft det så lätt och enkelt så anpassar man sin inlärningsnivå efter svårighetsgraden - med andra ord har vi blivit lata och pluggar endast någon dag innan vilket är jättestressfullt! Haha men intensivplugg funkar ändå för oss.

Igår var det konstigt väder här, kanske 26 grader och det Blåste! (ja, blåste, det blåser typ aldrig här) det var riktig svensk sommar, vilket jag inte saknat så värst mycket faktiskt. Okej, det enda sköna var att det inte alls var fuktigt som det brukar vara, det var helt torrt! Riktigt konstigt eftersom vi är vana vid all ånga där ute, haha. Och ni vet mexarna, de älskaaaaar "kyla" (haha ja detta kallas kyla) och då passar de genast på att ta på sina långärmade tröjor och jeans. Hahahah äkta komedi. Killarna har långärmd skjorta med en långärmd tröja över och det händer att tjejer har på sig stövlar och sjalar/halsdukar, haha.
Men jag förstår dem om de har på sig sånt på morgonen eftersom jag frös så sjukt mycket när jag var påväg till gymmet! Det kändes som en svensk sommar morgon och det kändes så konstigt att verkligen frysa ute. 

Igår åt vi frukost på Starbucks med Karla och sedan körde vi till skolan för att plugga i biblan hela dagen inför tentan på eftermiddan. Vi är så glada att vi har henne! Hon är en riktigt lugn och mogen tjej som är så sjukt hjälpsam. Vi kommer så bra överens med henne och vi hade aldrig klarat tentan i ämnet vi har tillsammans (contabilidad-redovisning), om det inte vore för henne. För vi förstår aldrig lektionerna för det är bara siffror, ingen teori. 

Medan alla andra ämnen pluggar jag och Sahar alltid själva, utan någon annans hjälp. Mexikanarna blir chockade att vi överhuvudtaget pluggar? Tydligen är det inget som dem gör förrän en timme innan tentan haha, skjut mig. 

På väg till skolan igår körde vi förbi en piñata affär och köpte en till Martials födelsedagsfest. Han fyllde år idag och vi åt på en italiensk restaurang (2 svenskar (bosnier och iranier), 1 fransman, 3 tyskar, 1 mexikanare, i en ITALIENSK restaurang), mer multikulturellt kan det inte bli! Haha och imorgon kommer Martials flickvän från Frankrike och ska stanna här en vecka :) så sööötttt jag och Sahar är mer peppade än vad han själv är haha! Och på lördag har han sin födelsedagsfest wihoo. Han har hyrt en DJ och en massa lounge-bar bord/stolar/soffor/ljus osv :)

Han vet inget om vår piñata men det är Superman som vi tyckte liknar honom jättemycket! Och så har vi bett om att det ska stå M på hans tröja och inte S.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela