México[ˈmehiko]

The new life in North America.

LITER BILDER FRÅN MOBILEN.

Publicerad 2011-10-15 20:46:47 i MÉXICO

Eftersom jag inte laddade upp några bilder i förra inlägget så gör jag det nu. Det är bilder som jag tagit med min mobil (iPhone 2G?, det är iaf inte en 3a, jag har den första iphonen så kvalitén är inte den bästa!)
Enjoy!
.
Bilder från Guadalajara

När vi skulle köpa biljetter till Tequila Express

Mariachis


Capoeira

Hahaha Ivan tjockis :)

Sandra och Tom
.
Bilder från Tampico:

Super Sallads! Jättegott!

Vårt schema
Ivan och Sahar i skolans kafeteria

Coca cola Lime, klart det har detta i Mexico. Alla matvaror innehåller Lime eller Salsa

Taaacos, taquitos!

Här ocksåå, mmmmh..

Detta är "Papa asada" en stor bakad potatis som öppnat och mosat i lite smör med ost och kött


Aw, detta var i början när vi började lära känna Orlando.. Här satt vi i biblan och han försökte läsa på svenska haha :)
EEn regning dag i skolan!

Haha en av våra favorit taxichaufförer. Han chattar på facebook och Twitter medan han kör! Och sen dricker han kaffe och spiller medan han sjunger några mexikanska låtar! hahahah överrolig. Men klart, han håller koll på hur han kör :P

Såhär ser det ut när mexikanarna har redovisningar i skolan. De bara kopierar all text de ska läsa upp under redovisningen och klistrar in det på PowerPoint presentationen och står och LÄSER det. Och det är inte lite text utan det är heela sidor! Så sjukt fult asså. I sverige är det verkligen proffessionellt, vi har små lappar i händerna eller så lär vi oss vad vi ska säga utantill. Här finns inte sånt.

Det sprang runt en dinosaurie på köpcentret "Tres arcos"

Åt på Connis Pizza en kväll med Morris och Orlando,. Inte så gott kan jag säga..

En annan kväll var vi på "Pinos" mexikanskt ställe med tyskarna och tre vänner till dem som var på besök. Åhh minns inte nu vad detta heter som Orlando beställde. IAf det var jättestort! Består av typ en stor friterad tortilla, tp som en stor Nacho, och sen är det bara sallad, grönsaker, kött och ost på.

Tacoos!

Miiin puttinutti bebis! Ginger heter han. jaa, jag gav honom namnet innan jag ens visste att det var en pojke. Nu är våra kattungar sålda :(
Mexico City


Ivan skulle på en jobbintervju i MX City så vi tog samma busss som han. Detta var tidigt på morgonen när vi anlädde till huvudstaden.

Mexico City, Coyoacan


Wanted! Vi visste inte ifall det var ett skämt eller inte.
Tampico:

Detta heter "torta" det är precis som taco men "pan frances" (vitt bröd) istället för tortilla.

En lite finare ställe nära skolan som heter "Supercream"

Zumba! Det är typ en smoothie bar nära skolan längs stora vägen, riktigt ful placering. Men de gör riktigt goda smoothisar! :)


Gerardo och Samuel

Gerardo hade med sig "Tampicos" tidning. Hemsk tidning.

"Mercadotecnia" lektionen som vi kallar för "Colombia" eftersom läraren är colombiansk. Hon pratar övermycket och Orlando somnar på nästan Varje lektion! haha

Siboneys födelsedagsmiddag :)

Hahaha detta är en hund! Ser ut som en mopp man torkar golv med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela