México[ˈmehiko]

The new life in North America.

GYM.

Publicerad 2011-10-21 09:40:25 i MÉXICO

Assåå jag älskar det! Varje kväll när jag lägger mig längtar jag tills att vakna tidigt nästa dag för att gå till gymmet! Haha gym-narkoman? Gymcoholic? haha, torr,, i know.. I alla fall! Som sagt det känns riktigt härlig, så fort jag inte kan gå och träna någon dag (ex på grund av att jag har ont i halsen eller måste plugga) så får jag ångest och längtar bara till nästa gång jag ska dit. 
I måndags kom Angel - instruktören, med bandage runt huvudet. Usch det var så hemskt. Han berättade för oss att han blev anfallen av två män under helgen vid kl 1 på natten. De ville råna honom men allt de fick med sig var Angels mobil eftersom det som tur var det enda han hade på sig, inga pengar, inga bilnycklar osv. De anföll honom med knivar så det var därför han hade bandage runt huvudet och så hade han ett mindre sår på ryggen. Så sjukt hemskt.
Angel kunde iaf inte hålla i fler träningspass denna vecka så vi har nu en tjej som tar över tills han är tillbaka.
I onsdags när jag väl kom dit (missade tisdagen eftersom jag behövde tid för att plugga till en tenta vi hade den dagen) så var vi inte alls lika många, Angel sa väl till deltagarna att han skulle vara borta. Iaf, när jag kommer dit så håller nya instruktören på och pratar om vad de ska ha för pass, och eftersom jag var lite sen så visste jag inte vad det handlade om. Då kommer två kvinnor, som också var sena, fram till mig och frågar vad det är vi ska göra och jag svarade att jag inte visste. Sen när de till slut bestämde att ha ett boxingpass så säger de två kvinnorna till mig att jag ska stå framför dem. Haha, jag bara, eh, porque? hehe.. så sa de att de tyckte jag var bra och de hade följt mina steg tidigare när vi haft step och andra cardio pass., haha helt söta! :) men jag blev helt sån nervös, för det är verkligen inte lätta steg de har här, det är så komplicerat, speciellt med stepen. Vissa morgonar tar det tid tills man fattar hur man ska göra och vad som kommer direkt efter stegen eftersom det går så sjukt snabbt och de har olika "koeografier". Dock är det mycket lättare för mig när Angel har Zumba vilket är sista 20 minuterna på fredagar. Sist flöt det bara på för mig medan jag såg att många andra hade svårt för att hänga med och glömde vilka steg som skulle komma efter varandra., och detta är ju tack vare att jag känner igen och minns stegen eftersom jag har mina egna pass SOM JAG SAKNAR SÅ SJUKT MYCKET! :( BETHZA! Jag hoppas det går bra för dig och att du trivs!
.
Ialla fall, alltså blev det ett boxningspass med nya instruktören igår. Vi använde oss inte av några mitsar eller något sådant utan vi alla var vända mot stora spegeln och boxades och gjorde spark-övningar i luften. Haha, när jag skulle gå hem, när jag tog första steget ner för trappan trodde jag inte att det var sant. Jag hade såååå sjuuukt ont i hela kroppen, speciellt mina lår!! Haha, jag kunde knappt gå! Det var så pinsamt för jag kände att jag gick överkonstigt hela vägen hem! HAHA asså jag får faktiskt tårar (av skratt) just nu bara jag tänker på det, haha så sjukt alltså. Och när jag kom hem, gick in till sovrummet var Sahars första ord: Varför går du så konstigt? Hahaha, alltså jag kunde inte gå! Och inte nog med låren så hade jag så sjukt ont i ryggmusklerna också, haha. Nya instruktören dödade oss! Alla var såå sjukt trötta under och efter passet. Jag som trodde att Angel var jobbig och sträng! Efter boxingpasset körde vi styrka i kasnke 25 minuter.  Då gjorde vi en massa situps, push-ups, plankan osv. ohh det var så pinsamt, jag som trodde att jag var stark! Hahaha orkade knappt göra 2-3 push-ups, hahaha.
Imorse hade vi step med henne vilket var så sjukt komplicerat men som sagt, efter ett tag så hänger man med. Dock är det svårt och tar tid eftersom hon bara kör övning efter övning och sen ska man sätta ihop allla och det jobbiga är att komma ihåg i vilken ordning de kommer. Men det gick jättebra ändå! Många gav upp eftersom det var för många snurrar, gå fram tillbaka, runt, snurra, osv, haha.
Jag var några minuter sen imorse, när jag kom så kom ena av kvinnorna som pratade med mig igår och hade förberett en step-bräda till mig framför sin! Helt söt! Och så frågade hon efter mitt namn och var jag kom ifrån. Aww :)
Dagens pass var också riktigt jobbigt. Har fortfarande ont i hela kroppen, känner mig gammal eftersom jag typ stönar till och säger: aj, och håller i ryggen när jag går, går upp för trappor, ska sätta mig, resa mig, öppna en dörr osv, hahahha. Men I love it! älskar träningsvärk,  dock inte såhär extrem. 
Ihh längtar till imorgon, undrar vad vi ska ha då.. hmmm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela