México[ˈmehiko]

The new life in North America.

QUERETARO DAY 1.

Publicerad 2011-11-20 23:14:00 i MÉXICO

Queretaro var som sagt underbart! Både staden och sällskapet. Vi var ju trots allt elever från flera ekonomutbildningar i landet. Och IMEF var alltså de som höll i dessa konferenserna på dagen och festerna under kvällen. Dag 1 i Queretaro spenderade vi med sightseeing i centrum & frukost. Därefter gick vi till konferenserna med duktiga kända affärsmän som föreläsare, bland annat Vice Presidenten för NASDAQ. Hur sjukt? Han höll ett inspirerande tal faktiskt. Lyckades även ta en bild med honom. Senare på kvällen tog vi vår privata buss (som vi åkte från Tampico med) mot stället där festen skulle hållas. Usch, det var verkligen iskallt på kvällen precis som i Sverige. Fast här var det åtminstone varmt på dagen :) Festen var jättetrevlig! Hade riktigt kul och folket här är så liiiiiiivliga, alla vill dansa 24-7 hahaha! Det bjöds på jordgubbar doppade i choklad och små brownies samt vitt vin. Så goda browniesen var! Jag vet inte hur många vi maxade .. Hahaha

 

 

Jag och en del av gänget utanför konferenshallen :)

På väg mot centrum! Med vår ansvarige lärare :) och Lezly!!!

Mitt i torget finns en stor känd kyrka som vi tyvärr inte besökte, men den var jättefin utifrån iallafall :) Fanns så mycket fint att beundra här alltså..

Här njöt vi av en god mexikansk frukost!

Turistvagnen, haha alla är helt fint uppklädda eftersom de skulle på konferenserna efteråt..

Dessa stora valven kännetecknar Queretaro. Under 1500-talet tror jag det var som stadens vatten blev förgiftat och de var tvungna att föra in vatten från någon annanstans, därför byggdes valven där vattnet flöda uppifrån :)

Här är vi bara hälften av hela gruppen som åkte från Tampico :)

Med vice presidenten för NASDAQ (han kom hit från Israel för bara några timmar innan föreläsningen, haha hmm inte alls typiskt)

Deborah, jag, Sahar, Kathia <3

Vårt fina hotell! Oh så kär jag är i den alltså, allting var så himla fint & fräscht :)

Innan vi åkte till den stora festen tvingade vi busschauffören att stanna vid ett tacoställe mitt på gatan och där stod vi alla uppklädda och åt något så JOBBIGT som Tacos. Men det satt riiiktigt bra ;) Hahaha!

Festen hölls på någon privat hacienda (gård), det var så himla fint!

Vid 12-slaget började alla sjunga för Sahar!  

Och så fick hon 100-tals varma kramar, även från folk hon inte kände? Hahaha =)

Group - photo!

Som vanligt bildar vi en ring och dansar tillsammans samtidigt som 1 person måste in och gör SOLO hahaha ;P

Och så började vi sjunga ÄNNU en gång för henne, och nu hade DJ'n även fått reda på att hon fyllde år så han satte på en födelsedagsmelodi i bakgrunden och nästan hela festen började sjunga för henne :)

Slut för ikväll! Mot  bussen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela