México[ˈmehiko]

The new life in North America.

THE LETTER!

Publicerad 2011-06-02 14:19:13 i MÉXICO

Hej!
Igårkväll fick jag det efterlängtade brevet, nämligen antagningsbrevet från skolan i Tampíco! Jag och Sahar har väntat på det i månader! Det var så fint skrivet! Jag känner mig verkligen jättevälkommen nu, haha.
Nu kan vi söka CSN bidrag och Visum! Efter sista tentan den 11 juni ska vi till Mexikanska ambassaden i Köpenhamn för att äntligen söka visum!  Ännu one step closer!

Varför valde jag just Mexiko av alla länder i världen?
Jo, det var så att jag först funderade på att åka till Kina faktiskt, haha, men efter ett möte med studievägledaren kom vi fram till att det kanske var bäst ifall jag åkte till ett spansktalande land eftersom det är ett av språken jag läst och kan ganska bra. Det låg sedan mellan Spanien och Mexiko, och eftersom Mexiko är ett land som inte är så vanligt att åka till så blev det det! Dessutom hade Tampíco fått bäst omdömen av studenter från min skola som pluggat utomlands. De hade bland annat sagt att det var tack vare de trevliga och mycket hjälpsamma mexikanerna de trivdes så bra där.

Här kommer lite bilder från staden. Man kan se att det är en mindre och lugnare stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela