México[ˈmehiko]

The new life in North America.

FLYTTEN!

Publicerad 2011-07-24 15:44:55 i MÉXICO

Buenos dias, nu är klockan 8:00, jag och Sahar ställer klockan runt 9:40 men vaknar alltid vid 7. Vi tror att det är pga vi inte gör så jättemycket nu om dagarna och förbrukar inte all vår energi så det drabbar vår sömn, vi blir inte allt för trötta och utmattade.
Igår flyttade vi till vår nya fina och Enorma lägenhet! Anledningen till att vi stannade så länge på hotellet är att de hade ett 3-nätter-till-priset-av-2-erbjudande, så vi tänkte, varför inte passa på när vi ändå har pool och allt på gården :)
Innan Elia skulle hämta oss kl 12 för att köra oss till vår nya lägenhet gick jag och Sahar till vår lilla plaza för att äta frukost (frukosten på hotellet ingick inte sista dagen). Kvällen innan såg vi en restaurang där som även serverade frukost så vi bestämde oss för att gå dit. Dessvärre blev vi besvikna Igen! Från och med idag ska vi endast köpa vår egen frukost och inte äta på något stället som verkar okej.
Kl 12 kom Elia och en tjej, Siboney, som också läser på IEST (Instituto de Estudios Superiores de Tamaulipas), hon är "president for international student association" på skolan :) Jättesnäll och trevlig tjej. Efter att vi flyttade in alla grejor i lägenheten kom Ivan, som också läser internationell ekonomi, och hämtade mig, Sahar och Siboney. Vi körde till en fin typisk Mexikansk restaurang, eller om vi ska vara exakta så var det en typiskt Yucantan restaurang (Yucatan är en delstat i Mexiko, där den kända pyramiden Tchitchen Itza ligger). Servitriserna hade traditionella Yucatan dräkter som var jättesöta :) På restaurangen väntade David och Brenda på oss (som mötte upp oss på flygplatsen då vi anlände).
Vi åt ganska god mat. Jag tycker mitt var gott iaf men Sahars var inte en hit. Lägger in bilder sen eftersom det tar tid att ladda upp alla! Vi drack lemonad gjord av lime, den var jättegod! Söt, syrlig och kolsyrad, dock lite för söt för min smak, och Brenda drack en typisk Yucatansk dryck som var gjord av ris, det smakade jättegott typ som risgrynsgröt haha. Intressanta diskussioner dök upp, men jag ser fram emot att prata om så mycket mer med dessa ungdomar från Mexico, det är intressant att höra hur de tycker & tänker jämfört med oss i Sverige.
Efter vår trevliga middag gick vi till glassbutiken "Baskin & Robin" och köpte glass som var översöt i smaken as well! Vi har märkt att mexikanarna har alldeles för mycket socker i sina mat- och dryckvaror, jag uppskattar det inte alls. Man kan verkligen inte njuta av smaken eftersom den är för söt.
Efter glassen körde Ivan oss hem, vi städade hela vårt rum, och packade upp våra kläder. Vi gick sen ner till los Santos (värdfamiljen) och frågade om WiFi lösenet och fick därmed en massa frukt och juice hem! Dom är såå söta!!
Efter det tog vi det bara lugnt här, skrev inköpslista (jag, hihi), la in bilder på face m.m :)
Dagens planer är: handla! kasnke köra till stranden med samma gäng från igår!
.
ÅH måste nämna att Ivan kommer köra oss till hans gym imorgon där vi kommer få prova på Zumba! Jag längtar! Vi ska även till skolan imorgon för att registrera våra kurser, ser fram emot att se hur det ser ut där :)
Och nästa måndag kommer fransmannen och flyttar in! Jag och Sahar ber till Gud att han är stor och stark och snäll och rolig! haha men tvivlar på det.
Nu ska vi lägga in bilder men vi hörs då!

Vi såg fram emot frukosten på restaurangen!


Inte nöjda.


Check-out i lobbyn

Tortillas med salsa och ost


Kycklingfyllda Quesadillas med sås

Bröd med mixade bönor och ost och lite salsasås

Snygga byggnader

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela