México[ˈmehiko]

The new life in North America.

INTRODUCTION DAY.

Publicerad 2011-08-01 08:58:25 i MÉXICO

I fredags hade vi introduktionsdag för internationella studenter! Vi är 2 svenskar, 1 fransman och 3 tyskar. Vi fick mest information om skolan och Mexiko (normerna här). Därefter åt vi lite och spelade ett typiskt mexikanskt spel. Tyskarna verkade jättetrevliga och fransmnannen känner vi ju, han bor med oss. Efter detta stack vi till "Tres Arcoles", ett shoppingcentrum i närheten.  Senare kl 20:00 var det Gym som gällde! Sahar hängde inte med eftersom hon åt för stark mat haha helt synd, men jag och Martial stack och mötte upp Ivan där. Zumban gick bra som vanligt men Stepen dödade mig! OMG! Jag har aldrig kämpat såhär hårt och aldrig svettats såhär mycket. Angél - intstruktören körde verkligen hårt med oss. Jag trodde verklgen jag skulle svimma, jag fick sträcka upp armarna och ta djupa andetag några gånger. Jag var dum och gav inte upp utan jag ville verkligen fortsätta stepa. Det sjuka med step är att man inte inser hur hårt man jobbar förrän man stannar upp i 4 sekunder, det är sjukt! Usch nej jag tittade hela tiden på klockan och ville att det skulle ta slut. Hela jag var helt blöt! Det är så sjukt, det var typ 2 kubikcentimeter på min tröja som var torrt, haha jag lovar! Så ni som funderar på att börja på step - DO IT!
Kl 22:00 var vi klara, körde hem, duschade, fixade oss och gick ut till en nattklub som heter "The Bar". (KAROLINA DET ÄR EN PYRAMID BYGGNAD, jättestor mörk och hög! äkta illuminati, riktigt läskig haha)
Vi hade jättekul och dansade hela kvällen, stället stänger kl 7 på morgonen (sjukt) men vi var där till ca kl 4. Jag och Sahar kommer numera ifrån Barcelona, Spanien, när okända mexikanare kommer fram och frågar. Det är nämligen inte säkert ifall vi berättar att vi är svenskar. När vi skulle hem var vi till och med tvugna att låtsas hoppa in i en annan bil för att folket från klubben inte skulle se vilken bil som egentligen var vår.

HAHA, ÄKTA THE 70'S SHOW!! Sen satte vi på låten och sjöng med, hahaha

Ivan är FEZ hahaha!




Sahar visade de mexikanska tjejerna how its going down i Sverige när tjejer får ont i fötterna!


Vår lilla fina familj <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela