México[ˈmehiko]

The new life in North America.

MEXIKANSK SUSHI.

Publicerad 2011-08-27 20:23:45 i MÉXICO

Förra veckan efter skolan åkte jag, Sahar, Deborah och Gaby (andra vänner jag ej berättat om) till Kurai - en kina restaurang! Äntligen skulle vi äta sushi! jag hade saknat det såå mtk! Och Sahar skulle lära sig att tycka om det denna kväll haha. MEN tyväärr var det ingen höjdare, i Mexiko kör de verkligen sin egna style. De hade kanske 40 olika sushi sorter och Alla innehöll Philadelphia ost??!?! Omg! De förstörde allt! Haha vill gråta nu när jag tänker på det. Tydligen gillar inte mexikanarna riktig sushi så de hittar på egna sorter. Det fanns allt från "sushi" med philadelphiaost och jordgubbar på, mango, philadelphiaost med avocado och nåt mer, ostron med kapris och philadelphiaost, friterad sushi med griskött(?!), phildelphiaost och någon grönsak till friterad sushi med kyckling, avocado och philadelphiaost! DET ÄR INTE SUSHI!! :@
.
Jag blev verkligen mätt efter att ha ätit några rullar, och det var inte mätt-mättnad utan jag mådde nästan illa haha, verkligen sån äcklig-mättnad, ingen fräsh efterkänsla/smak som det bör vara! Oh haha, kommer maxa sushi när vi åker till USA för där är de duktiga på göra dem! Och inte nog med att de hade philadelphia ost i varje rulle, de hade ingen Wasabi, DUDE!? De hade istället stark salsasås och någon söt chili-dressing man kunde ta- vilket jag INTE gjorde. Ingefäran var rosa, och sojan smakade jättesurt. Asså vill gråta! Rullarna var dessutom varma så de gick sönder när man doppade dem i soja, HAHA.
Karolina, gråt med mig? :(
Priset var 10 rullar för ca 70 pesos = 35 kr, och då fick man bara 10 rullar av EN sort, man fick inte välja olika.
Efter en vecka ungefär åkte vi hit med Martial eftersom han också älskar sushi, men haha han var såå irriterad och sur, hans kommentar när vi kom hem var (med fransk brytning): We are not eating more food here thats no-mexikan!



So, yeah, no sushi for me the coming 4 months!! Buhu :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela