México[ˈmehiko]

The new life in North America.

DELICIOUS TIGERPRAWNS PASTASAUCE.

Publicerad 2011-08-01 08:58:13 i MÉXICO

VI LAGADE VÄRLDENS GODASTE PASTARÄTT FÖRRIGÅR!
När jag och Sahar storhandlade, typ 2 veckor sen, köpte vi ett halvt kilo tigerräkor. Igår bestämde vi oss för att göra vår efterlängtade pasta med tomatgräddfilssås med tigerräkor. DEN BLEV DÖDLIG! Vi stekte vitlök, gul lök, röd paprika, färsk chili i olivolja. Sedan tillsatte vi tigerräkorna som gav mycket smak. Därefter hällde vi i tomatsås, grädde, stark fisksalsa, stora skedar creme fraische, salt och peppar. Efter att det kokat lite och alla smaker gick ihop la vi i spagettin som vi kokade. DET BLEV SÅ GOTT!! Sen gjorde vi en egen lime-lemonad och jättegod sallad med en massa grönsaker. Jag mår dåligt nu bara jag tänker på det. Nästa gång vi lagar denna rätt ska vi bjuda hit Ivan, Siboney och Mauricio. :)
Efter att vi blev mätta och belåtna fixade vi oss och gick ut igen till "the Bar". Denna kväll frågade klubbens ägare efter mig och Sahar eftersom Ivans vän kände honom och berättade att vi kom från Sverige. När vi gick till honom till VIP avdelningen ville han bjuda på en drink och frågade vilken musik vi ville lyssna på. Eftersom vi inte dricker tackade vi nej till det men sa att vi tyckte om reaggeton, och det fick vi, haha! :P
Martial hackade alla grönsaker och hjälpte till att skala tigerräkorna. Han är fransk, han kan sånt ;)


Såhär tvättar vi våra grönsaker!



Det ser helt torrt ut på bilderna men det var helt perfekt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela