México[ˈmehiko]

The new life in North America.

BORDERTOWN.

Publicerad 2011-08-29 08:42:05 i MÉXICO

Tittade precis på en film som heter Bordertown med Sahara öken. Filmen är verklighetsbaserad och handlar om kvinnor som blir våldtagna och mördas i staden Juárez, en av Mexikos farligaste städer. Medan kvinnorna mördas gör regeringen och myndigheterna allt för att nyheterna inte ska komma ut till andra länder.
Handlingen var helt okej men filmen kunde inte vara mer B! Så jag rekommenderar den inte! Den är från 2007 så no wonder att den inte blivit känd, varit på bio osv. Jag och Sahar ska försöka hitta filmen Juárez och ladda ner den, men tydligen är den riktigt äcklig och läskig. Vi är egentligen dumma som vill titta på sådana hemska verklighetsbaserade filmer från Mexiko nu när vi är här, men det får oss att tänka extra noga innan vi går ut, tar en taxi, lär känna nytt folk osv. Imorgon ska vi beställa pepparspray!

.
Filmen var så B att den endast får:
.
av  sombrerosar.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela