México[ˈmehiko]

The new life in North America.

TENTAPLUGG.

Publicerad 2011-09-10 04:16:19 i MÉXICO

Holaa amigos!
Anledningen till att jag och Sayhar inte bloggat är att vii pluggat hela veckan! Det är nämligen tenta veckor nu! Förra veckan hade vi "Contabilidad de las Operationes Internationales" (redovisning och bokföring med utländska valutor), "Dirección Estratégica del Factor Humano" (Mänslighetsfaktorer för strategisk riktning?) och "Multinacionales" (Multinationella företag). Nästa vecka ska vi ha "Negocios Internacionales" (internationella företag), "Trabajo en equipo, liderazgo, y cambio organizacional" (Att arbeta i team, ledarskap och organisatoriska förändringar), "Análisis, competetividad y estrategia (analyser, konkurrens och strategi) och "Mercadotecnia" (Marknadsföring)! Usch det var jobbigt att skriva.. Ialla Fall som ni ser, jag har 7 kurser som jag läser Parallelt! på spanska, och jo det är lite kämpigt men det går, jag märker att jag förstår mer och mer för varje dag när lärarna föreläser, dock är det lite svårare att prata och själv förklara vissa grejor men det går framåt :)

De tre tentorna denna vecka gick faktiskt bra! Jag klarade de första två och multinacionales vet jaag inte, den var mycket svårare. Måste lägga till att jag endast fick 1 fel på contabilidad tentan, hihi :D

Men skolsytemet här helt annorlunda jämfört med svenska systemet. Nu är det så att vi har deltentor, detta är del 1 och om en månad har vi del 2, sedan i början at december har vi slutliga tentan som innehåller dessa två delar.
Jag har iaf sovit jättelite denna vecka eftersom vi pluggat så mycket., har lagt mig vid 3-4 på natten och vaknat 8-9. därför ska vi skärpa oss nu och plugga hela helgen!
Annars är allt bra med oss, bara tråkigt med så mycket plugg, vi har varit trötta och nere för vi bara suttit inne :/ 

Ikväll ska vi till en irländsk pub som heter Gailic. Vi ska dit med tyskarna, Karla, Mauricio, kanske Alberto (mauricios vän), Ivan och kasnke några till. Imorgon har vi också planer, Plugg hela morgonen ! sen kl 15.00 ska vi till en restaurang med en granne och vän till Mauricio som heter Anacris. Hon är jättesöt och vi ska till restaurangen med hennes vänner. Det är en restaurang där de endast serverar "mariscos" - havsmat :)  så vi lääängtar efter att äta Fisk! Sen ska vi hem pluugga! och kl 18:30 ska jag hänga med Mauricio och Alberto till en basketmatch! Tampico mot Monterrey (andra största staden i Mexico) så det kommer bli spännande :D Sahar kommer stanna hemma för hon inte är så intresserad av basket eller sport :P Därefter ska vi ner till Mauricio och kolla på en scaaaryy movie! Vet ej vad den heter men Sahar sa att den var bra, och därefter kommer vi köra lite karaoke! :D yey! Sen hela söndagen ska vi plugga plugga plugggaa! I just love my life!
.
Måste gå nu vi skulle vara på puben nu men jag har inte börjat ens fixa mig!
.
HA DET SÅ BRA!! PUSS OCH KRAM PÅ ER ALLIHOP SOM LÄSER <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela