México[ˈmehiko]

The new life in North America.

HÄLSA.

Publicerad 2012-03-10 13:47:53 i ALLMÄNT

Hej! Hoppas allt är bra med er!
.
Själv är det bra, börjar dock bli förkyld- inte kul! Det är lördag idag, skönt med helg! Igår började egenligen min helg, det var första dagen på vääldigt länge jag inte hade några ärenden, jag satt hemma hela dagen och njöt-inget plugg, inget jobb haha, låter som en äkta tjockis men jag behövde verkligen det. Det var nämligen så att under mitt Zumbapass i Kristianstad i torsdagskväll fick jag starka och snabba hjärtklappningar och det har jag inte fått på ett år. Är rädd att stressen kommer tillbaka.. oh det är verkligen en jätteobehaglig känsla. Det var så att de sista 20 minuterna när jag skulle gå igenom steg till en ny låt började hjärtat plötsligt slå snabbare och snabbare.. jag försökte ta djupa andetag och försöka att inte få panik utan bara tänka att det går över snart.. men det ville inte lugna ner sig och så började jag må illa. Jag fick då stoppa och säga till deltagarna att jag inte kunde fortsätta mer pga detta.. Men som tur var var min barndomsvän Bethza där, som också är zumba instruktör, så hon fick ta över de sista 20 minuterna. Några deltagare hämtade då en pilates matta till mig och följde mig ut till hallen och sen kom och tittade till mig för att se ifall jag mådde bättre. Så underbara människor.
.
Detta var jag med om 2-3 gånger förra året då jag stressade som allra mest, både skola, jobb och annat i livet. Värsta gången var under ett zumba pass i Hässleholm, medan vi dansade såg jag i spegeln hur mina läppar och mitt ansikte började blekna, sen började mitt hjärta slå så snabbt och jag kunde knappt andas, kunde inte ta ett djupt andetag och få in luft. Det var så svårt att andas och inte nog med det började allt bli svart framför mig och jag höll på att svimma. Detta såg deltagarna och några av dem skyndade sig fram till mig och hjälpte mig ut, när vi kom ut lyfte de snabbt upp mina armar och bad mig andas.. oh, jobbigt att berätta detta, det var en så svår tid för mig och jag är verkligen rädd att det kommer hända igen..
.
Jag kommer iaf kolla upp allt detta nästa vecka, ska boka en tid och göra en hälsokontroll hos läkaren. Hoppas det kommer gå bra..
.
.
Nu sitter jag och dricker jättegott löst grönt te jag köpte på Kvantum i veckan och läser vetenskapliga artiklar som handlar om strategiska allianser och entreprenörskap. De ska vara klarlästa till på måndag då jag och Minela ska påbörja vår C-uppsats :)
.
Senare ikväll ska jag åka till Helsingborg där Abber kommer ha sin födelsedagsfest/middag.. Haha ska inte äta något innan dess eftersom hon kommer maxa mat! Hennes mamma är en så fantastisk kock... mmmhh. blir helt sugen på allt nu.. åh, är så svag för mat, och speciellt arabisk/libanesisk, njam njam! Haha tur jag har 2 zumbapass imorgon då förhoppningsvis stor del av maten tränas bort haha :p
.
.
Ha det så bra nu så hörs vi i veckan!
Kram kram!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela