México[ˈmehiko]

The new life in North America.

SISTA KVÄLLEN I TAMPICO.

Publicerad 2011-12-12 09:44:56 i MÉXICO

Såå, nu har vi kommit till dagen vi inte sett fram emot. Klockan är 2 på natten och kl 8:30 tar jag och Sahar flyget härifrån till Cancun. Det är så otroligt jobbigt att säga hejdå till våra kära och underbara vänner. Jag har verkligen inga ord för dem, Aldrig stött på personer med varmare hjärta. Mexikanare är verkligen speciella.
.
Idag städade vi hela dagen fram till 6 ungefär och letade efter hotell i NY (vi har gjort det i 2 veckor men inte hitttat något passande! eller Sahar har varit den duktiga och letat) Därefter körde vi, Orlando, Morris, Alberto och hans lillebror till Matazlan, ett tacos gatuställe här i närheten som är känt för sin bakade potatis. Vi åt snabbt och därefter körde vi snabbt till Liverpool och därefter till Sunborns för Orlando var tvungen att köpa en bok till sin pappa, haha, why noow?! var frågan vi ställde 203 gånger :P
Därefter körde vi hem, hahaha Sahar körde halva vägen hem, Orlando är så ledsen över att vi ska åka så han vill låta oss göra så mycket som möjligt. Hahahah när han sa: Turn RIGHT! fick sahar panik, sen plötsligt ropade Orlando: WAIT! I forgot she doesnt know witch is left and right! Hyahaha och det är sant, Sahar har fram till ca 1-2 månader sedan trott att right är vänster sida! Hahaha!
,
Uh, när vi kom hem väntade Enrique Dino Rodriquez utanför. Vi kallar honom för Dino eftersom han påminner oss om lila dinosaurien Dino i The Flintstones! - Familjen Flinta. haha
,
Han var söt och ville säga hejdå, men vi bjöd upp honom, därefter kom Karla, Siboney och Paco. Vi satt på Morris rum och pratade, sjöng karaoke, tittade på en såååå uunderbar video som Karla gjort till oss! Jag ska lägga upp den på Youtube! Ska be Karla göra det undertiden vi är i Cancun. Alberto gjorde en ostkaka igen! Haha när jag fyllde år så sa han att han hade en överraskning till mig, en present, och jag anade att det var en ostkaka eftersom han gör de godaste ostkakorna! Men jag fick den aldrig haha och det var för att hans familj såg den i kylskåpet och åt upp den haha söta:)  Förra veckan frågade han mig ifall jag tycker om Kiwi och Kokos, och klart gör jag det. haha sen så sa han att han kommer komma med en överaskning idag. Och han kom med en jäättefin ostkaka med Mexikos flagga! jag lägger upp bilder när jag har tid. Den var verkligen jättegod, ska be honom om recept så jag kan göra det åt er. Ostkaka är en typisk kaka här, mexikanarna äter mycket av dem :)
.
Vi har gråtit en del idag. När Karla kom och bad endast mig och Sahar öppna där nere gick vi ner och där stod Karlas mamma och syster. De ville säga hejdå, önska oss trevlig resa och tacka oss.  När jag såg hennes mor kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Detta betyder så otroligt mycket. Hon sa så fina saker som att detta inte är et farväl, utan att vi ska säga att vi ses snart igen, Om Gud vill. Om Gud tillåter det så kommer de komma till Sverige och hälsa på oss och vi kommer komma tillbaka till Mexiko för att hälsa på dem.
,
Karla hade även printat ut jättefint brev till mig och Sahar, varsin med olika innehåll. När jag läste brevet grät jag så mycket. Karla vet verkligen hur hon ska uttrycka sig i ord. Hon är en ängel som bryr sig så mycket om oss och som tagit hand om oss.
.
Orlando var också jätteledsen idag. Jag och Sahar köpte en mössa och halsduk till honom. Han blev såååå glad när han öppnade presenten, haha. Vi flippar alltid med honom om hans klädstil, haha, oldfashion.. vi säger alltid: Orlandoö.. about your paants.. eller ehh.. about them shooeess.. hahah en gång när vi hade föreläsning med Colombia så var han sen.. Plötsligt mitt i lektionen bara stormar han in med väärldens fulaste vita vintermössa, med päls eller vad det var. HAHA som alla skrattade när vi såg honom i den, speciellt jag och Sahar, hahah.. så denna mössan var perfekt till honom :)
.
Det är Orlando som tar detta hårdast. Han är verkligen deprimerad och man ser det på honom. När vi körde hem från Sunborns började han med: This is the last time we sit in my car. This is the last time we drive in Avenida Hidalgo. This is the last time we go to Oxxo together osv. Hahaha han är verkligen dramatisk. MEn det är jättejobbigt :'(
.
Jag älskar alla så otroligt mycket och jag hoppas de kommer komma till Europa i sommar som de håller på och planerar.
.
.
Imorgon kl 8:30 ska jag och Sahar som sagt till Cancun, den 21 flyger vi till New York och kommer stanna där till den 1 januari. Därefter planerar vi flyga vidare till Los Angeles och efter den 6 ska vi till Michael i Fresno. Den 15 flyger vi tillbaka hem till Sverige.
.
Jag är glad att vi inte flyger hem direkt till Sverige efter Tampico, vi kommer istället resa, se nya ställen, nya människor så äventyret fortsätter.
Vi har hört att WIFI- internet i hotellen i Cancun är dyra så jag kommer förmodligen inte logga in lika ofta på Facebook osv, men vi har bestämt att smsa Karla och hon kommer göra inlägg på våra Walls för att meddela er om vad som händer därborta :)
Nuu måste jag packa! Liite panik!
Ha det så bra!
Bilder från "El solito", jag, sahar, Paco, Karla, Orlando och Siboney körde till en liten djurpark i staten Veracruz som låg ca 40 min från Tampico. Vi bodde på hotel där, övernattade 1 natt, jättemysigt!
-
BANANER!
När vi skulle hem hämtade Karlas mamma och styvpappa oss, påväg hem ville de bjuda på middag i en restaurang där de serverar havsmat. Jättesöta föräldrar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela