México[ˈmehiko]

The new life in North America.

BIG APPLE.

Publicerad 2011-12-25 21:23:53 i MÉXICO

Senaste inlägget mådde jag sååå så så såå dåligt men det är mycket bättre nu! Jag och Sahar trivs jättebra i New York men det är inte samma sak som Mexiko. Jag uppskattar Mexiko mycket mer, här känns folk så bortskämda, de har allt och de får allt de pekar på. Okej man ska inte sätta alla över en gräns men detta är min uppfattning av majoriteten av folket här än sålänge. Jag har varit i Chicago 2 gånger tidigare och jag tycker mer om den stadan än New York. I Chicago känns folket mer "down to earth" och de är trevligare än de flesta New York-borna vi stött på.
.
Vårt hotell ligger på Park Avenue i Manhattan, ca 15-20 min gångavstånd till Times Square så det är jättecentralt! Vi trivs bra här, bra och snabbt internet, bra och litet rum med stor tv, bra frukostbuffé och bra roomservice! :)
.
Första dagen promenerade vi till Times Square som tog oss lite längre tid eftersom vi var tvungna att kika in i butikerna på vägen dit så som ALDO, Steve Madden, Levis m.m! Vi har bestämt oss att inte handla allt för mycket nu de första dagarna, vi vill hellre vänta på julrean :)
När vi kom till Times Square så fanns det mycket reklam och affischer om Broadway shows men de verkade dyra. Senare under kvällen såg vi en skylt där de visade tider på olika shower och pjäser som skulle visas under kvällen som det var rabatt på! Och då fastnade vi för det och frågade om mer information. Efter att ha fått en massa information av en ung kille som stod under skylden och berättade om vad han rekomenderade osv så bestämde vi oss för att se en pjäs som heter "The Mountaintop" med mycket välkända skåderspelarna Samuel L. Jackson och Angela Basset! Angela Basset är mycket känd för Tina Turner rollen hon hade i filmen "Whats love got to do with it" - en av mina favoritfilmer! 
Teaterpjäsen vi såg var 90 min lång och handlade om Martin Luther Kings 24 sista timmar innan hans död. JAg och Sahar hade inga ord för hur otroligt DUKTIGA de två var! Speciellt Angela Basset! Sån talang hon har! Hon var en heelt annan person i pjäsen och levde sig in i karaktären! Det känns så overkligt att vi vår första kväll i New York fick se en pjäs med 2 av de mest välkända skåderspelarna i Hollywood. Sjukt.
När pjäsen var slut och vi gick ut såg vi en massa folk stå utanför en dörr vid "Jacobs Theatre" (där vi var). Då frågade jag en kvinna ifall det var något speciellt de väntade på? Då tittade hon konstigt på mig och bara pekade upp mot planchen till pjäsen, bild på Samuel och Angela. Haha då fick jag och Sahar panik! och trängde in oss bland folket och fick bra platser. Där stod vi och väntade i ca 20 minuter tills Samuel L Jackson först kom ut! Sahar spelade in och jag fotade hahah vi var beredda. Hon fick filma eftersom min kamera tar bättre foton på kvällar och jag hade lite batterier kvar. Sedan lyckades jag tränga in mig längre fram och medan Samuel höll på att skriva autografer till folk frågade jag honom: Samuel, can we take a picture with you? Då tittae han på mig (han stod ca 2 meter ifrån) och nickade.. Efter ca 4 minuter sa jag igen: Samuel, Samuel, can we take a picture with youuu? Då går han mot mig och säger: WHATS THE GOD DAMN LAST WORD?! - PLEASE! Haha och dåå börjar ALLA skratta hahaha som han dissade mig! I Sverige är vi inte vana vid att säga kan vi få ta en bild med dig, tack/snälla? hahaha men det var kul, han var rolig, och vi fick en bild med honom :) Senare kom Angela ut och vi fick en bild med henne också, dessutom tog Sahar deras autograf :) Wieee.
.
Jag skypade med Luis förrigår-kväll, en god vän från Tampico. Och jag hade berättat för honom om hur dåligt jag mådde sedan jag åkte ifrån Cancun. Och sen efter att jag berättade om vårförsta dag här- bland annat att vi såg pjäsen med Samuel och Angela och därefter pratade med dem så sa Luis att det var en gåva från Gud vilket jag också tror och tänkt på faktiskt.  :)
.
.
Macy's

Nyhetsraporter på Times Square

Model på Times Square





Nyårsaftons önskningsvägg! Alla dessa önskningar och fler kommer att falla från en stor glob från toppen av Times Square vid tolvslaget :)




Denna"2" kommer att lysas upp med resterande siffrorna 201 på Times Square under nyårsafton!

Jääättegod lamm-kebab från gatukiosker som finns på varje gatuhörn!







Pjäsen med Samuel L. Jackson och Angela Basset. Man fick inte ta bilder men jag lyckades ta några i smyg.







Hon är så otroligt vacker!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela