México[ˈmehiko]

The new life in North America.

FELIZ CUMPLEAÑOS!

Publicerad 2011-09-15 07:30:46 i MÉXICO

Förr-förra lördagen ( 3 september) var jag, Sahar och Martial bjudna till nedervåningen på en "familjemiddag" sa mamman Juaniiiii. Men, Morris (Mauricio) avslöjade att det var hans pappas födelsedag och då fick vi självklart köpa något! Vad kan man köpa åt en 50+ årig man som man inte känner? Well.. VIN! Haha mexikanarna och deras Tequila, de behöver lite omväxling ibland, så jag och Martial tog snabbt taxin till HEB och köpte ett spanskt välkänt vin, Riojas något hette det. Iallafall, vi och Sahar gick senare ner till vår innergård och såg hur alla Morris föräldrars vänner var där och de hade en egen servitör! Haha så gulligt. Och så hade de en grammofon, men som man kan stoppa in en skiva i? Konstigt, men jättesöt och så fin bakgrundsmusik :) Till förrätt fick vi en frijoles soppa (bönor) och till huvudrätt en god grillad stek med bakad potatis och en lök? Hahaha, gott var det iallafall. Mycket godare än det såg ut. Tampico är verkligen känt för sitt kött och jag tycker det håller sitt rykte. Tycker det var riktigt gott och mört :) 
Vi ungdomar (jag, Sahar, Martial, Morris, Juan och Alberto) satt vid ett eget bord och umgicks. Mexikanarna är verkligen trevliga!

Längst ner ser ni vår huund! Tiziano Perro som fått sitt namn efter italienska sångaren Tiziano Ferro! Hahaha helt söt. Tiziano ser gammal ut, vi trodde han var en gammal hund men fick denna dag reda på att han endast är 3 år.. Bebiis :)

"Kids table" hahahaha :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela