México[ˈmehiko]

The new life in North America.

EL CALLEJÓN.

Publicerad 2011-09-02 20:34:40 i MÉXICO

Igår kväll var vi ute på en slags "bar" där de har live musik och restaurang osv, som heter

"El Callejón de los Milagros", vilket betyder "Mirakelgränden". Det var verkligen fullpackat, så vi fick stå i "väntrummet" tillsammans med många andra innan det fanns lediga bord. Till slut fick vi perfekt plats, vid balkongen där det inte fanns någon röklukt! Där inne rökte nämligen alla och man kunde knappt andas när man gick genom massan. Jag gillade stället riktigt mycket eftersom alla verkade så glada, det var som ett "after-work" place med mycket häftig mexikansk stil. Jag och Sahar åt lite innan vi stack dit, så vi beställde inte mat utan mer en krabb-röra som man doppar nachos i, vilket var jättegott! Dock åt de andra mat! Och deras var riktigt gott också (hahaha vi måste alltid smaka allas mat). Men vi har faktiskt hört att Tampico har riktigt bra kött, eller att de är kända för att ha gott och bra kött här. Och en av de andra beställde faktiskt en köttgryta som vid ankomst, hällde servitören en shot med Vodka i grytan? Haha helt sjukt, den kokade fortfarande så alkoholen hann avdunsta/gå ut. Men riktigt god var grytan, smakade inte alls vodka eller alkohol. Köttet lever upp till sitt rykte här!

 



När vi väntade utanför, med Ilse och Martial.




Ilse berättade att denna byggnad vi var i var gammal och förr i tiden hade många mexikanska familjer sådana här fontäner Inne i huset :)




Denna var ändå bäst, sån vägg med en "efterlyst" skylt med belöning åt den som hittar Zapata. Och en massa skotthål i väggen  hahaha.. Zapata var tydligen en av ledarna som ledde Mexikos revolution till att Mexiko skulle bli en självständig stat!



Jag och Sahar blir mobbade av vissa mexikanare eftersom vi inte dricker, de blir verkligen förvånade. Dock har våra närmaste vänner blivit vana så när de beställer alkoholdricka för sig själva så räknar de inte med oss. Jag och Sahar beställer senare själva våra Piña Coladas utan alkohol, haha som smakar zupergotttttttt ! :)

Nej, Martial är inte full, han sover bara på alla bilder ibland.


Ilse beställde nachos med oxkött, ost, lök och guacamole.

Detta var grytan!


Mexicos flagga! Detta är så typiskt mexikanskt, de serverar detta med allt, det är lök, grön chili och tomat!

De visade oss hur äkta mexikansk dans går till, snacka om Western ! Det är äkta cowboy-stil över det hela.



Bad dem skaka flaskan så vi kunde ta en häftig bild :P

Måste avsluta med att gratta en vän till mig som fyller år idag! I wish you all best! Grattiis grattis gratttiis!
.

Kommentarer

Postat av: Armin

Publicerad 2011-09-06 22:20:04

Ser jättekul ut där...:/...nästa gång du är ute slå en flaskas botten mot en full flaskas toppen(måste vara öppen flaska du slår) så behöver man inte skaka ölen, däremot måste personen vars flaska du träffar dricka den ganska snabbt när du väl träffat den. Skummar en hel del. Slå inte för hårt så att du krossar flaskan...hihihi

Postat av: Merima

Publicerad 2011-09-10 18:10:30

Ja, det var riktigt häftigt, fin atmosfär och miljö :)

Haha det var faktiskt det vi gjorde!, vet inte varför jag skrev skaka flaskan. haha har det hänt dig att flaskan gått sönder?

Postat av: Armin

Publicerad 2011-09-12 22:48:51

Ser ju varmt ut annars där, kanske bra med "lite" regn ibland. :P Ja, jag fick min flaska slagen och innerkanten på flaskan gick sönder och rätt ner i flaskan åkte glaset. Så knastrade det i munnen, då insåg jag att det var glas jag drack. Lite farligt är det men tror att min mage klarade det...:/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela