México[ˈmehiko]

The new life in North America.

CENTRO HISTÓRICO.

Publicerad 2011-09-23 22:03:39 i MÉXICO

I lördags åkte vi till Centro Histórico (centrum/stan) där vi mötte upp tyskarna och en vän till Marisa som var på besök från Tyskland :) Tjejerna, letade efter balklänningar (medan jag och Sahar hjälpte till, eftersom vi båda hittade våra i fredags). Sahar hittade en fin klänning till Jasmine som endast kostade 300 pesos = 150 kronor! Alla balklänningar på stan låg kring 100-500 pesos! Det är riktigt sjukt! När Marisa skulle visa oss en klänning hon hade lagt undan på SEARS (tror det är amerikanskt) så blev jag helt mållös! Haha jag föll för hennes klänning och efter att hon köpte den var jag själv tvungen att prova den och därefter köpte jag den också! Haha, men inte för att ha den på balen, givetvis, utan för att ha den i Sverige när jag ska till stora och viktiga fester:) Klänningen är helt svart, one-shouldered, och lååång med jättefint fall! Åh helt kär i den!

Vi gick som sagt runt på stan och det var ju dagen EFTER nationaldagen, men de hade ändå många dansuppvisningar och härliga prydnader på byggnaderna här runt omkring !

Senare på kvällen kl 23 åkte vi till Passión - en salsa klubb där det spelas live musik! Berättar om denna kväll en annan dag eftersom jag inte fått bilderna från Orlando än!



Bjuuder på denna tjockbilden hahah. Mexikanaren bakom mig är dock söt!!


Sofie(Marisas vän från Tyskland) Marisa och Jasmin :)




TROLLE!


Trolle - kokt majs med en klick majonnäs och smör, en sorts ost, stark salsa och nötter! Jätttteeegootttt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela