México[ˈmehiko]

The new life in North America.

7 LEGUAS

Publicerad 2011-10-15 03:44:55 i MÉXICO

Hej!!
Har fått lite klagomål från mamma, hon tycker jag blivit dålig med att uppdatera bloggen! Jag håller med henne, men jag hinner verkligen inte :/ Har inte ens läst mina vänners bloggar på nästan en hel månad, helt seriöst, men ska försöka skriva nu i helgen och uppdatera en massa för vi har vekrligen hittat på en del de senaste veckorna!
.
Idag är de fredag, klockan är 21:30 och jag och Sahar väntar på Orlando, Morris och Alberto som ska hämta upp oss för att gå ut och äätaa! För en haltimme sedan smsade de och frågade ifall vi ville äta på 7 Leguas eller gå på bio och vi valde äta eftersom vi längtat tills att få smaka enligt Orlando "Tampicos godaste hamburgare". Tror dock det inte kommer bli av ikväll eftersom klockan är mycket och sist vi körde dit för att äta vid kl 22 så hade de slut på bröd och ost. DUDE?! förstår mig fortfarande inte på det..
.
IAF, vi "pluggade" hemma hela dagen idag, det är så att vi har tentor hela nästa och näst-nästa veckaa! En tenta per dag. Orkaaar inteee! :( sån ångest
Jag var dessutom på gymmet imorse, går dit varje morgon. Hoppar upp kl 7:45 från sängen och Går till gymet (tar inte längre taxi) som tar ca 10-15 minuter. Det är sååå otroligt skönt! Vägarna här är inte precis de finaste men känslan av att det är morgon och en ny dag, det är varmt, solen skiner och det är lugnt, tyst och inte mycket folk ute, så härligt! Allt som behövs när man tar en tidig morgonpromenad :)
.
Jag skypade även med Karolina och sedan med mamma och Adi idag! Saknar er, en masssa kärlek till er!
Morgondagens planer är att pluggaaa! och sedan på kvällen blir det nog salsaa på Passión med tyskarna, Martial, Orlando, Morris och Alberto! :)
.
På tal om inget så är det snart "dia de los muertos", vilket innebär de dödas dag. Samma sak som Alla Helgons dag eller "halloween". Men här i Mexico är det en kulturell tradition där man faktiskt firar de döda genom att samlas och äta, eller gå på festival. En annan vanlig sak är att man besöker anhörigas grav, pratar lyckliga minnen, skrattar och dricker Tequila där! Det lät helt galet men samtidigt kanske ganska meningsfullt ändå.

Denna dag inträffar i slutet av oktober eller början av november, och då planerar vi att åka till Guanajuato (26okt-2 nov), en stad som är känd för sina festiviteter kring denna helgdag. Den är dessutom känd för en massa läskiga legender som jag tycker är bara roligare haha :) tydligen ska de ha ett mumie-museum också. Now that's what I'm talking about haha.

En annan rolig grej är att vi planerar att resa till Queretaro med flera andra från skolan. Det är en slags kongress som ordnar ett antal dagars festiviteter (och kongresser såklart) som man kan gå på om man vill, men det struntar jag och Sahar i hihi! Men för mexikanarna är det en "merit" att ha gått på detta event och lyssnat på massa företag och föreläsare. Vi hänger med bara för att besöka staden, de kommer ju att hitta på massa annat under dagen med :) och detta är mellan 3-6 november. Blir mycket resande då, som tur är det precis efter alla tentor. 

Så detta ser vi fram emot :D i affärerna började de sälja läskiga halloween saker redan för en månad sedan, så kul!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela