México[ˈmehiko]

The new life in North America.

PLAYA Y KARAOKE.

Publicerad 2011-10-08 10:12:04 i MÉXICO

Heej!
kom precis hem från morris som bor därnere, haha vi hade karaokenight, såå kul! så sjukt mkt skratt! :)
.
Idag på eftermiddagen hämtade Jan och Jasmine oss för att dra till stranden! Vi var där mellan kl 15-18. Och det var sååå skönt! tror jag sov i kasnke 2 timmar, badade inte idag. Men jag är fortfarande vit! Förstår mig inte på detta, haha :( jag fick iaf lite färg.. 
Efter stranden körde vi till Cinépolis för att köpa present till Morris, han fyllde nämligen år förra veckan och imrogon ska han ha en ganska stor fest här hemma. Han berättade idag att ca 60 pers kommer att komma och detta vet inte föräldrarna då om, de förväntar sig ca 20-30 pers! haha. Han kommer iaf bjuda på snacks och tacoos, mmmmh!
Iaf eftersom ofta när vi vill til bio och frågar Morris ifall han vill med så nekar han ofta eftersom han inte har mkt pengar, så tänkte vi att vi köper presentkort till honom på cinepolis för att han inte ska kunna neka oss any times när vi vill se filmer. dessutom älskar han att gå på bio och kolla på filmer! :)
Efter detta komv i hem, duschade. Sen kom Orlando (skrämde livet ur mig idag när han sprang in till mitt och sahars vardagsrum out of nowhere, Martial hade tydligen öppnat dörren för honom utan att vi såg eller hörde det). Sen körde vi tre, Morris och Lemon (annan vän till Morris) till 7 Leguas som är en hamburgarkedja, tydligen en av de godaste i Tampico. Där mötte vi upp Siboney. När vi kom till stället så säger de att de varken har bröd eller ost kvar!? man ba eeh? Okej, klockan var 22:00 och de stänger 22:30, but stiill?! Iaf, då ville vi ha tacos och bad Orlando köra oss till ett taco ställe på gatan nära vårt hus, "El 10", men det ville tyvärr inte mister Orlando, han ville istället överraska oss och låta oss smaka på godaste gatuhamburgarna. Hahaha, då förväntade vi oss någon tacorestaurang fast inte så fancy. När vi väl var framme trodde vi att han skojade när han parkerade precis framför en sån korvkioskvagn, hahaha! mitt på gatan, haha, men han var helt seriös. Efter att vi åt varsin hamburgare där, som faktiskt var god, så körde vi vidare till Dairy Queen, åt glass och därefter körde hem ner till Morris och hade karaoke night! hahaha såå kul! vi har en massa videoinspelningar, kommer förmodligen lägga uppp någon på facebook eller nåt :
.
Imorgon ska jag, sahar, martial, jan och jasmine till en ö i Veracruz (en annan delstat) som heter Isla Lobos! Jan har hyrt en bil över dagen och resan dit tar ca 2 timmar! Hoppas verkligen det är fint där!
.
Bilder från idag laddar jag upp imorgon om jag hinner för vi komer säkert komma hem på kvällen och sen måste vi till Morris fest! Söndag annars!
.
Klockan är 03:10 och Jan hämtar oss kl 08.00 sååå bedtime!
.
Pussar och kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela