México[ˈmehiko]

The new life in North America.

LITE OM MX CITY.

Publicerad 2011-10-07 20:51:45 i MÉXICO

Förra helgen i Mexico City gick väldigt snabbt och sammanlagt var vi där i 2 dagar, 1 natt vilket är inte alls tillräckligt, vi kunde ha sett så mycket mer, men vi såg ändå mycket för den tiden vi var där.

Vädret därborta var äkta Sverige väder! Ungefär 16-18 grader och jag hade en topp, kofta och sommarjacka och jag frööös som bara den. Så fort vi körde in till staden och kom ut ur bussen kunde jag inte sluta tänka på Tampico väder - nästan 40 grader och nästan 90% fuktighet, haha! Vi har verkligen anpassat oss så mycket till det varma i Tampico att 18 grader fortfarande är iskallt för oss haha.
Det är skönt att komma hem till värmen igen. Jag vet inte hur jag kommer överleva när jag kommer tilbaka till Sverige. Vill inte veta att i januari när jag är hemma (Insha'Allah, Ako Bog da) så kommer det förmodligen vara 1 meters snö och en massa minus grader! :(


I förra inlägget nämnde jag att jag och Sahar blivit förkylda, haft ont i halsen pga klimatförändringarna, i Tampico då, inte Mexico City, eftersom de maxar som sagt AC'n överallt, i skolan, bilar, varuhus med mera. Men det är inte förrän igår jag kände att jag börjar bli bättre. Alltså har jag varit förkyld och hes i nästan 2 veckor! Detta är tredje gången jag blir förkyld, under 2-3 månader! I Sverige händer det typ 1-2 gånger om Året.

.

Änyway, i hotellrummet i Mexico City var vi 5 tjejer och där fanns 2 dubbelsängar så det positiva med att både jag och Sahar var sjuka är att vi slapp dela säng med en 3e person. Vi hostade lite extra precis innan vi skulle somna bara för att skrämma dem lite grann hahahahahaha... "säker ingen vill sova här? Host* host* Alltså det är lugnt??"


Hotellet var förövrigt riktigt bra, vi var så nöjda. 4 stjärnigt, väldigt rent, så otroligt sköna sängar, rena och fräsha toaletter och riktigt bra service. Hur mycket betala vi per person per natt? Jo, 170 pesos = ca 85 SEK! Helt sjukt billigt, i en stad som vanligtvis är dyrare än vad vi är vana vid i Mexiko.

Bilder och inlägg kommer nästa vecka eller något. Då kommer jag berätta vad vi hittat på dag för dag!



Nedan kommer en rätt vanligt "affisch" man ser på busscentraler, bensinmackar, gatulampor osv. Polisens "efterlysta" män haha jag tyckte det var obehagligt i början men det finns ju massa efterlysta i Sverige med, bara att de inte lägger ut bild på de såhär offentligt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela