México[ˈmehiko]

The new life in North America.

EXAMENES PARCIAL 2.

Publicerad 2011-10-29 08:19:47 i MÉXICO

Äntligen är vi klara med våra del 2 tentor! Och de har gått bra! Sista skrevs igår kl 10 på morgonen (sov endast 3 timmar för att vi pluggade hela natten till tentan). Jag är helt slut, vi har verkligen pluggat VARJE morgon innan skolan och varje Kväll/natt efter skolan. Usch gillar verkligen inte att sluta 20:30! så sjukt dåligt system :S
.
Ikväll skulle jag och Sayhar egentligen till Lezlys (Zumba tjejen) halloween fest men eftersom vi inte hittade några dräkter och var såå trötta så blev det inte av. Vi var på Centro Historico idag med Morris för att leta efter dräkter men de hade iiinga! Bara en massa till bebisar och småbarn. Tydligen beställer vuxna dräkter och får dem färdigsydda efter ett par dagar.
Efter Centro Historico stack Morris till skolan och jag och Sahar fortsatte till en smyckes affär "Blue Moon" som vi upptäckte i söndags, som ligger vid HEB och mitt gym. Det är en jättesöt butik där de säljer smycken och allt som behövs för att göra egna smycken. Sedan igår blev jag och Sahar stammisar där. Haha vi satt där och gjorde egna smycken i 2-3 timmar och idag var vi också där i ett par timmar. Det är en 20 årig tjej och hennes pappa som jobbar där, jättetrevliga och söta! :)
.
Morgondagens planer är typ vila, städa, göra läxor, sen på kvällen ska vi kasnke till Gaby, hon ska ha en födelsedags- & halloweenfest. Hoppas vi kommer på något bra/roligt att ha på oss!
Och på söndag ska vi till Islaa de Lobooos, Inshallah! Denna gång ska Sahar, Orlando, Marisa och Martials flickvän hänga på! :) Hoppas det blir av, att allt går bra och att vi får fiint väder! Det var riktigt kallt idag, blåste övermycket och regnade lite. De sa att det skulle vara dåligt hela helgen men ön Isla de Lobos ligger längre ner i en annan delstat som heter Veracruz, så bör vara varmare och finare väder där!
.
Nedan har jag lagt upp bilder från gången jag åkte till ön med Jasmine, Martial och Jan, ca 2 veckor sedan :)
Ni får ursäkta min blogg design och att bilderna hamnar så fult, men det är tack vare min bror som skulle "fixa något" och sen förstörde allt :( Och blogg.se's bildupplösning är verlikgen dålig, nu kopierade jag bara bilder från Jans facebook och klistrade in för det tar lång tid att ladda upp på egen hand, därför blev de så stora.. Men aja, försök att njuta.. Måste dessutom säga att man verkligen inte kan fånga den fantastiskt underbara öns natur på bild.
.
HAHA OBSERVERA MARTIAL SOM KLÄTTRAR PÅ KOKOSTRÄDET!





Nu Jans bilder, han tog fina bilder men jag gillar dock inte hans bildredigeringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela