México[ˈmehiko]

The new life in North America.

QUERETARO DAY 2.

Publicerad 2011-11-20 23:13:00 i MÉXICO

Dag 2 bestod av lite sightseeing som vi inte tog bild på, men på kvällen har jag massor av bilder där vi gick en liten spöktur i centrum. I Mexico älskar folk att höra och berätta olika historier om olika legender. Därför finns det massor av legender i vartenda stad och speciellt i Queretaro. Vi bestämde oss därför att gå med på en av dessa legend-turerna. Det var såååå kul :) Det var en man som var utklädd till Miguel Hidalgo (ledaren i självständighetsrevolutionen mot spanjorerna) och han var the storyteller typ.. Han var så cool eftersom han var helt inne i sin karaktär, detsamma gäller alla andra som var med på detta. Utklädda folk gömde sig runt alla möjliga hörn och skrämde folk i ledet :P Vi var kanske 50 personer i detta spöktåget och alla var lika koncentrerade på att höra vad berättaren sa. Haha jag minns så mycket jag skrek, när Deborah gick framför mig höll jag i henne sååå sjukt hårt, har fortfarande dåligt samvete över det, haha :( jag var sååå rädd! Samtidigt som han Miguel Hidalgo pratade, var det skådespelare som levde ut hans berättelse. Så himla gulligt :) Och Queretaro centrum på natten är ännu vackrare än på dagen, alla ljusen reflekteras så fint mot alla gamla byggnader och det blir lite småläskigt, fast mest fint!  Det är en riktigt romantisk stad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela