México[ˈmehiko]

The new life in North America.

INSTITUTO DE ESTUDIOS SUPERIORES DE TAMAULIPAS.

Publicerad 2011-07-27 17:56:49 i MÉXICO

Nedan kommer lite bilder från när vi besökte vår skola. Överlag är vi nöjda, det är stort & modernt samt har den både en kiosk & matsal. Vi träffade Elia, som hjälpte oss med registreringen av våra kurser. Alla har något med marknadsföring att göra, vilket jag älskar! Hihi :) Men det som förvånade oss mest var tiderna. I Mexico går man i skolan på eftermiddag/kväll. Det är så hett på dagen, så vi gissar på att det är anledningen varför. Vi kommer iallafall ha "clases" måndagar - torsdagar. Två dagar går vi 13.00-20.30 (med raster emellan) och två dagar går vi 16.00-20.30 (också med raster emellan). Man hinner alltså inte plugga hemma? Utan det får man antingen göra på förmiddan  eller på rasterna.


Jämnåriga mexikaner...  haha nä skoja bara. De har ett läger för mindre barn nu under sommaren, så man ser barn överallt här just nu haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela