México[ˈmehiko]

The new life in North America.

UPDATE!

Publicerad 2011-08-20 03:37:59 i MÉXICO

Hola! Buenas tardes!
sorry att jag segat men vi har faktiskt inte haft internet sedan ons-tors och innnan dess hade jag inte tid att blogga eftersom det skedde en massa akuthändelser! Haha Sahar fick åka in till akuten tisdag Natt eftersom läkaren tyckte att hon varit lös i magen alldeles för länge, haha och FInally fick hon dropp som hon vägrade ta en vecka tidigare eftersom hon var så rädd. Denna kväll var en av Martials (fransmannens) bästa dagar, hahaha.. Asså det var inte så serisöst som det kasnke låter, Sahar mådde jättebra och allt men det var bara magen som var litet problem. Vi tror att den håller på och  frisknar till nu! :)
Här kommer lite bilder som jag inte hunnit lägga upp! Och senare i andra kommande inlägg kommer jag lägga upp bilder från natten då Sahar fick dropp :P
.
De 3 första bilderna är tagna från en restaurang kasnke 2 veckor sedan en onsdag kväll då vi åt middag ute på en restaurang efter skolan. Ericks flickvän & brorson mötte upp oss och tillsammans åt vi massa olika rätter. Det mesta smakade helt okej, saknas fortfarange lite.... hmm.. haha kärlek :( Maten är helt enkelt inte gjord med kärlek! That's it! Men billigt var det, blev ungefär 400 pesos för alltihopa = 200 SEK! Kan ni fatta? Det är ju helt sjukt, självklart kan man inte jämföra kvaliten på maten med Europa. Men allt detta för 200 kronor är fortfarande löjligt billigt. Dricks är alltid 10% på restauranger :)

En traditionell & enkel efterrätt.. Stekt banan med socker & grädde. Det är en speciell mat-banan som tydligen endast finns i Mexico I think :)

 

Bilder från skolan!







Ivan! Äta honom! En av våra absolut bästa vänner här som vi mest litar på! :)



Hemlagad mat!! Kyckling med ris och Mole (såsen) ! Ni måste prova det! ska köpa massor när jag kommer hem :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela