México[ˈmehiko]

The new life in North America.

LAGUNA.

Publicerad 2011-08-21 19:36:42 i MÉXICO

Innan Manuel och tyskarna gick hem igår bestämde vi att gå till lagunen dagen efter för att se ifall vi hittar några krokodiler! :)  
Denna dag började med att jag, Sahar och Martial tog taxin till "el parque de petroleo" som enligt taxichauffören numera heter "el parque de perros" (perros=hundar). Varför han sa så förstod vi när vi väl gick av taxin. Det var en massa olika människor och famlijer som sålde små valpar på en gata! Puppies! Oh de var så sööta, klart var vi tvungna att hålla i en varsin haha.
Efter att ha torkat av händerna med våtservetter och tagit alcogel såg vi tyskarna och Manuel komma mot oss. Sen tog vi en taxi till lagunen. Ja En taxi, haha vi var 7 stycken! Jag och Sahar satt där framme medan de 5 mosades där bak, haha. När vi kom fram till lagunen satt där en massa människor och väntade på någon "båt"-racetävling. Jag trodde de satt och tittade efter krokodiler eller nåt haha.
Senare gick vi längs vägen och letade efter krokodiler, vi såg bland annat en krokodil, en massa leguaner och sköldpaddor! Haha :)
.
Efter detta åkte vi hem och därefter hämtade tyskarna mig och Martial för att åka till stranden, Sahar stannade hemma för hon mådde dåligt av den starka solen.

Ser ni sköldpaddorna?! Det fanns jättemånga, prickarna i vattnet är deras huvud som sticker ut

Ser ni krokodilen till höger?!

Martial - PIMP - not hahaha

Kommentarer

Postat av: Armin

Publicerad 2011-08-22 01:44:16

Merima och valpen, lätt sötaste bilden jag sett! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela