México[ˈmehiko]

The new life in North America.

KARAOKE NIGHT.

Publicerad 2011-08-30 06:56:19 i MÉXICO

Lördagen var en riiktigt seg dag. Vi gjorde typ inget under dagen, inte ens läxor? Enda vettiga var att skypa med Rewa som för en vecka sen anlände till Barbados! Hon går i vår klass och ska plugga i Barbados en termin. Hon är så pass stark att hon åkte dit Själv! Och insha'Allah kommer allt gå bra för henne. Hon hade iaf en del roliga saker att berätta, hahaha! :P Eftersom vi ungefär är i samma tidszon så är det lättare att skypa med henne och keep in touch. Kan tänka mig att detta känns bra för henne, för hon känner sig mindre ensam.
Denna kväll var iaf jag och Sahar bjudna hem till Gaby, hon skulle ha en tjejkväll med karaoke och tacos! Klart ville vi uppleva det med mexikanska tjejer! Vi ringde taxin senare och den hämtade oss kl 19:00.
.
Gaby är en liten jättesöt  tjej som går på skolan. Vi lärde känna henne via Deborah och Idalia (två tjejer som är med i internationella "kontoret" eller vad det nu heter, på skolan). Gaby har ett så fint ansikte, typ världens finaste hy och fin hudfärg, och så har hon så fina drag, fina ögon, kindben, läppar, haha hon är jättevacker! Man kan inte sluta titta på henne ibland, haha, låter så gay.
Iaf, hon bor med sin far, lillasyster och mor vet jag inte. Men hennes farmor bor i ett hus precis vid sidan, så de delar trädgård. Deras bakgård var inte så jättejättestor MEN haha de har Palmer, två stora mangoträd, limeträd och avocadoträd på gården medan vi i Sverige har äpple och päron? hahaha palla.
Medan vi satt inne i hennes hus hörde vi någon ropa "papá.. papá.. papááá!" När vi skulle ner och sätta oss ute på gården så frågade vi Gaby vad det är för pojke som ropar på sin pappa och då sa hon att det var deras PAPEGOJA!? Haha, ofta! Första gången vi ser en talande papegoja. Den såg så oäkta ut, den var så stel, såg ut som en leksak. Haha, papegojan var 40 år och gillade tydligen inte kvinnor! :P Han skrattade åt oss och ibland när ha kände för det så repeterade ibland vissa ord vi sa, sen visslade han också - såna raggnings visslingar. Riiktigt häftigt! Han hette Pancho.
.
Mot kvällen när alla tjejer kom, vi var 7 stycken, förberedde Gabys far all utrustning till karaoken, vi var typ i ute garaget, eller vad man kallar det, vi hade två mikrofoner och tittade påsjöng endast spanska låtar, jag fick välja flera stycken faktiskt eftersom jag ändå känner till en del, haha. Vi sjöng till en del Selena låtar, lite Elvis Crespo, Marc Anthony och några mexikanska.
Vid kl 23.00 var det dags för mig och Sahar att köra hem. Vid ingången till huset stötte vi på Mauricio som hade besök av två vänner varav en vi träffat innan, Alberto heter han. 
Senare under kvällen skrev Mauricio till oss på Facebook chat och undrad ifall vi ville komma ner och titta på en film och klart vi ville. Haha, hans rum var ju så bra att titta film på. Vi tittade på Changeling eftersom jag sedan en månad tillbaka sagt att jag gillar den och att den är lite läskig, och nu finalöy fick de se den. And de tyckte om den vilket är bra eftersom de trodde den skulle vara dålig och ifall de hade tyckt att den är dålig hade de mobbat mig ett bra tag, haha.
.
Gaby :)

Gaby och hennes syster. Kolla in hyn! Helt felfri!
Idalia och Deborah!


Vi kikade in i hennes farmors hus också, för de skulle visa hennes andra papegoja som endast var 6 månader gammal. Jättesöt. Här ovan ser ni en porträtt på Gabys farmor och farfar :) Han såg ut som en typisk mexikan med mustasch :)

Hennes mormor när hon var liten :)

Hemma hos Mauricio!!


Detta är alla hans filmer! Han har 110000!


Jag och Sahar har blivit rappare förresten! Äkta G's, ni ska bara höra oss rappa.

Kommentarer

Postat av: ABBER FOR PRESIDENT!

Publicerad 2011-08-30 20:31:02

hahaha så jävla söta ni är :D verkar som ni har riktigt kul ! :D VI SAKNAR ER!

Postat av: Merima

Publicerad 2011-08-31 22:02:21

Vi har det underbart! Vi saknar dig också!! Finns så mkt vi ser som vi tänker "oh, abber hade älskat detta!" hahaha :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela