México[ˈmehiko]

The new life in North America.

ESCUELA.

Publicerad 2011-08-24 07:19:51 i MÉXICO

På tisdagar och torsdagar har vi 1.5 timmes rast mellan  17:30-19:00 och då väntar skolrestaurangen på mig och Sahar. Haha vi brukar alltid köpa något för att experimentera mexikanska snacksen och sötsaker. Hittils har vi inte hittat något vi gillar, allt smakar så B! (mamma som säkert inte förstår "B", jag menar att det inte är i A-klass, utan B-klass, haha, da je umjetno? haha) Helt seriöst. Enligt Sahar som är en Coca-Cola älskare smakar Colan här annorlunda, och ex glass, vanlig magnum är annorlunda. Änyway, på bilden nedan ser ni "molletes" (uttal mojettes) det är varmt bröd med "frijoles" (uttal friholles, det är typ bönsås, bara mosade bönor, oftast mörkbruna) med smält ost. Vi la till stark salsa of course.
.
Sahar älskar sin antibiotika medicin, haha.

Roberto bråkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela