México[ˈmehiko]

The new life in North America.

CINEMA & RAMADAN!

Publicerad 2011-08-01 09:23:04 i MÉXICO

Igår (söndag) skulle vi egentligen till stranden med bland annat tyskarna men eftersom det spöregnade nästan hela dagen så fick vi ställa in den planen. Istället var det storstädning här hemma som gällde för mig Sahar och Martial vilket känns jättebra eftersom det är Ramadan idag!! Jag tyckr det är så tråkigt och synd att jag missar hela Ramadan med mamma och bror men vad ska man göra :/ Jag älskar just då man håller på och blir klar med maten och ska bryta fastan med familjen. Känns så bra i hela kroppen och hjärnan. Jag känner mig så frisk och ren på något sätt. När jag tänker på fasta och Ramadan så tänker jag på vinter, snö, mörker och vakra arabiska låtar om Islam = helt fint och mysigt haha :) (why winter? - just eftersom det var vinter de senaste åren det var Ramadan)
Okej, tillbaka till vår dag idag! Vid klockan 19.00 tog vi taxi till största biograferna i Tampico och mötte upp Siboney. Vi tittade på en JÄTTEFIN film som jag inte minns namnet till. En amerikansk romantisk film som fick mig att gråta! :( Det var en tjejfilm, typisk amerikansk men den fick både mig och sahar att bli tung i hjärtat. Vi blev verkligen rörda av den. Martial däremot var jättebesviken haha, jag tyckte så synd om honom som fick följa med och se denna film. Nästa gång får han välja! :)
Idag börjar skolan! Vi kommer gå kl 16:00 - 20:30! Wish us good luck och GLAD RAMADAN! :)
Cheesedipsåsen var Dödlig! Den var så god! Krämig och Varm! De hade även jalapeños, tomat, lök och salsasås som tillbehör till nachosen, popcornen och korven man kunde köpa! Jag och Sahar kommer utan tvekan ta taxin till biografen ofta ENDAST för att köpa nachosen med cheesedipsåsen och jalapeños.

Kommentarer

Postat av: Armin

Publicerad 2011-08-01 10:00:24

Filmen heter: No Me Quites a Mi Novio(Something Borrowed). Förövrigt jättebra film.



Sen är det förbjudet att filma/fota filmer i en biosalong. Fängelse på straffskalan. ^^



Ramazan Mubarek Olsun!

Postat av: Merima

Publicerad 2011-08-02 07:17:12

Jahaa, Something borrowed! haha, gracias Armine! :)

Haha, jag vill inte ta bort bilden så får hoppas på att ingen anmäler mig :P



:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela