México[ˈmehiko]

The new life in North America.

BJUDNA PÅ MIDDAG.

Publicerad 2011-08-24 06:26:46 i MÉXICO

Förra onsdagen bjöd tyskarna oss på middag hem till dem. De tre (Jan, Marisa och Jasmine) bor i ett hus tillsammans med tre AT-läkare från olika städer i Mexiko (Manuel, Victor och en kvinna jag inte minns namnet på eftersom hon inte pratade så mycket med oss).
Efter skolan 20:30 tog jag, Sahara öken, Martial och Siboney taxin hem till dem. Eftersom Sahar inte kunde äta vad som helst då pga magsjukan (mjölkprodukter, stekt och stark mat) gjorde de typ stora köttbullar, vet inte vad man kallar sådana i Sverige, med bröd, grönsaker och en massa såser och kryddor. Nu när jag tänker efter körde de mexican-style med salsorna och kryddorna. (Haha, fick precis reda på de "stora köttbullarna" heter "kufte" på iranska, och köttbullar heter "chufte" på bosniska haha).
Till efterrätt var det piña con yoghurt - ananas med yoghurt :)
Efter maten var det dags för feest! Haha nej men de spelade lite salsa och typisk mexikansk musik så vi dansade lite :)
Det var en trevlig kväll ialla fall! :) Denna vecka har vi bestämt oss att bjuda hem dem och vi tänkte laga vår "välkända" pasta med tigerräksås. Mmmmm det vattnas i munnen bara jag tänker på det.. YUM!
Justeee! Jasmine kan spela gitarr så hon spelade och de sjöng. Omg Siboney sjöng också, vi bad henne sjunga en spansk låt, och hon låter heelt fantastisk. Hon sjunger ju vanligtvis i kyrkan varje dag. Jag ska spela in henne så ni får höra henne, ljuuvlig röst!

Haha, Martial var inte alls bekväm när vi tog denna bild :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela