México[ˈmehiko]

The new life in North America.

MIN HELG.

Publicerad 2011-11-09 22:24:39 i MÉXICO

HEJ!
Kort snabbt inlägg innan jag fixar mig till skolan!
Vi kom hem från Queretaro i söndags ungefär kl 1 på natten. Resan var såå UNDERBAR! Det var första gången jag kände att jag verkligen inte ville tillbaka hem till Tampico. Jag och Sahar lärde kännna så många nya studenter från skolan som vi kom jättebra överens med. Det är så synd att vi inte lärde känna många av dem tidigare! :(
.
Vi var borta i nästan 4 dagar, hela torsdagen, fredagen, lördagen och halva söndagen. Allt var så bra! Vi hittade på så mycket och fick se så sjukt mycket! Vi åkte till bland annat en by som ligger ca 1 timme ifrån Queretaro, byn heter Bernal, och där befinner sig världens tredje största sten på ett berg, den heter "La peña de Bernal" vilket betyder "Bernals sten". Byn var så fantastiskt fin och mysig! Och jag finner inga ord för utsikten mot stenen, den var enorm och det kändes så overklig.
En annan liten by vi besökte heter Tequisquiapan [uttal - teckiskiapan]. Gränderna och gatorna där var att dö för, haha, vart enda en var så otroligt fin och speciell. De var så små och det växte rosor och andra blommor på de färglada byggnaderna.
Åh jag vill verkligen tillbaka! Jag rekommenderar vart enda person som ska till Mexiko att besöka dessa underbara platser. Denna mini helgresa ligger på första plats nu, sedan kommer Isla de Lobos, därefter Guadalajara och sist huvudstaden Mexico City.  Jag uppskattar verkligen och njuter mer av de små platserna än de stora.
.
Sen vill jag säga Bajram Serif Mubarek Olsun! Glad Bajram till er! Jag önskar er mycket lycka, kärlek och god hälsa i livet! :) Och jag hoppasatt ni firat med familj, vänner och en massa god mat!  Själv tillbringade jag min första bajramdag i en LUFTBALLONG! Haha. Det var söndagen då vi åkte till Tequisquiapan innan vi körde tillbaka hem till Tampico.
.
Hoppas allt är bra med er! Jag och Sahar lämnar Mexiko om cirka en månad. Jag vill inte tänka på det. Det är så jobbigt. Till och med Orlando nämner det varje dag, jag tycker så synd om honom. Han saknade oss två så sjukt mycket under helgen vi var i Queretaro, hur kommer han klara  det när vi åker tillbaka till andra sidan jordklotet. Vi har verkligen blivit bästa vänner. Åh haha kommer gråta nu, jag kommer att sakna allt så himla mycket här :( Det kommer inte vara lätt att lämna allt.
.
Nu kommer lite bilder.
'
.
QUERETARO:
.

.
.
LA PEÑA DE BERNAL:





TEQUSQUIAPAN:



















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela