México[ˈmehiko]

The new life in North America.

MARISCOS.

Publicerad 2011-09-15 12:08:00 i MÉXICO

Denna lördag (den 17/9) hade vår granne Anacris lovat att ta ut oss för att testa på mariscos (skaldjur)! Vi åkte med henne och hennes vänner till ett rätt fint ställe där de endast serverade skaldjur och fisk. Yum! Tampico är ju en hamnstad så de är kända för sina skaldjur (och kött haha). Jag och Sahar vågade oss på att smaka ostron för första gången! Vi beställde även en krabba och  räk/krabb-coctail. För att vara ärlig smakade inte något av det så särskilt speciellt faktiskt. Krabban var det jag tyckte smakade bäst. Ostronen smakade precis som Karolina beskrivit det: som en stor snorhavsklump! Haha så äckligt det låter men det är bästa beskrivningen faktiskt, Dock smakade dessa ostron inte så mycket hav eftersom de tydligen hade rengjorts så mycket att de dött?, man ska nämligen äta ostron medan de fortfarande är levande! iiuu tänkte jag också när Martial berättade detta!
I denna restaurang kostade vår mat som en lättlunch i Sverige, ungefär 150 SEK för mig OCH Sahar :) Efter "lunchen" körde de mig hem eftersom jag skulle se på basketmatch med Alberto och Mauricio, medan Sahar och Martial förljde med gänget till ett litet torg där de satt på en Wine-bar och mös :P haha

 

BERÄTTAR OM BASKETMATCHEN I NÄSTA inlägg här nere eftersom det blir så långt annars och då orkar ni varken läsa texten eller titta på bilderna och det vill vi INTE! Att tråka ut er är det sista jag vill göra med denna blogg!

 


Påväg till Mariscos


Vi hade lite livemusik! :)


Denna jättegoda tomat/krabb soppa samt nachos med en dippsalsa fick alla som förrätt utan att beställa det, det ingår nämligen i allt ! :)


De åt ostronen med lime och en slags soja som inte smakar så mkt soja utan är mer saltig, eftersom ostronen inte var så saltiga.


Stark olja gjord av en av de starkaste chilisorterna

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela