México[ˈmehiko]

The new life in North America.

TEQUISQUIAPAN - luftballong

Publicerad 2011-11-21 20:19:26 i MÉXICO

Den sista dagen i Queretaro gick vi upp 4 på morgonen för att åka luftballong i en liten by en halvtimme utanför Queretaro. Gud vad hemskt det var att gå upp så tidigt efter att ha sovit endast 1 timme samma natt hahaha.. Men det var så värt det! När vi kom fram var det ljust men solen hade inte gått upp ännu. Vi blev bemötta av en man som körde oss till fältet där luftballongerna skjuts upp från. När vi fick syn på allihopa blev jag direkt pigg och kunde inte sluta le för mig själv :) Tänk att få åka luftballong! Det är sånt man gör typ 1 gång i livet? Och i Mexico dessutom? :)


Det var iallafall riktigt avslappnande och en upplevelse för livet att se soluppgången högt ovanför marken. Solen kändes så himla nära eftersom man knappast kunde hålla ögonen öppna utan att bli bländad. Dessutom kom det het luft från ballongen som värmde oss riktigt bra denna kalla morgon :) Jag rekommenderar verkligen alla att åka luftballong en gång i livet! För er som är rädda måste jag säga att det inte alls var särskilt läskigt. Det skakade knappast, utan kändes mycket säkert och lugnt alltihopa. Dessutom är det säkrare än att köra bil, cykla, åka flygplan, you name it! Enligt kaptenen iallafall :) 



Såhär ser det ut när man kommer fram :)

Min favorit eftersom den påminner om en Twisterglass haha :)


Ballongen Ser man hur lycklig Sahar är? Hahaha :)


Vilken utsikt...


Söta Deborah!

Vi var rätt så många uppe i luften...

El capitán!

Häftigt visst? :)


Vår roliga skugga haha ser ni min arm? 

Svårt att hålla ögonen öppna av värmen? :P


Mmmm nopal, en slags kaktus som det finns massor av i Mexiko.. delikatess ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela