México[ˈmehiko]

The new life in North America.

QUERETARO DAY 3.

Publicerad 2011-11-20 23:12:00 i MÉXICO

Bilderna från Queretaro-resan är väldigt röriga! Så jag har bestämt mig för att lägga upp alla bilder som faktiskt var tagna i Queretaro i var sitt inlägg. Och på dagarna var vi på olika småbyar utanför Queretaro, de inläggen lägger jag upp senare.

Iallafall.. Den tredje kvällen var det dags för en gemensam maskeradfest :D Denna kväll hade vi som mest kul! Alla gick verkligen All in! :) Och jag och Sahar hittade våra dräkter samma dag som festen var. Som tur fanns det flera utklädnadsaffärer i Queretaro. Dock tyckte vi allt var väldigt typiskt och för vanligt som ex. pirat, häxa och djävul, haha så Sahar blandade ihop några olika dräkter och blev till slut en gipsy/zigenare. Roligare än det typiska! Hon hittade en Jack Sparrow peruk, en häftig kjol och en trumma and was good to go ! Och jag var en cancan dansös, typ sådana som i Moulin Rouge filmen. Vi hittade en stor rosa och en svart fjäder som jag under kvällen sydde fast på ett glittrigt pannband, jag köpte även en rosa fjädersjal/halsduk och nätstrumpbyxor, hahah, sååå inte min grej men det var kul! Det var min första maskeradfest faktiskt :)  Vi hade såååååååå kul! Denna fest var inomhus i en stor lokal där vi träffade alla andra skolor och det var kul att lära känna folk från andra städer i Mexico faktiskt :) 



Här står vi vid hotellrum-dörren !

Hotell-korridoren med tjejgänget :)

Can-can dansare tillsammans med Black Swan!

Tas bilder överallt.. även i hissen hahaha!

Väntar på vår buss i lobbyn, peppadeeeeee till max! =)

Kathia, Morris (hans mask hemsöker oss fortfarande, bokstavligt talat) & Sahar =)

Hahaha killen till höger heter Xavier Limón och han var utklädd till en limón (lime)! Hur klockrent? Hahaha som vi skrattade åt han alltså.. =)

Fred Flinta och hans fru!

Limboooooooo!

Mickey Mouse var också där !

Y-M-C-AAAA!
Lezly vann delad första plats i bästa dräkt (hon föreställer en mexikansk känd tecknad mygga) tydligen en favorit när mexikanarna var barn! :P Här dansar hon med en sak som skulle avgöra om hon kom 1a eller inte. And she rocked it!

Vackra Deborah (rödluvan), Jan (ingen aning), Kathia från 20-talet, Morris som sig själ haha och Fernando som gubben i fantastic 4 filmen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela