México[ˈmehiko]

The new life in North America.

ZUMBA OCH PROMENAD.

Publicerad 2011-06-01 00:44:35 i MIN VARDAG

Hej!

Är allt bra med er? Jodå,  hur är det själv Merima? Jo det är jättebra, tack! Haha nej ska inte leka mobbad nu.
Vad har jag gjort idag då? JO, har haft olika träningskläder på mig under hela dagen eftersom jag jobbat (för nya vänner – Jag är Zumba instruktör :) ). Så hade pass idag och sen mot kvällen gick jag och Dake ut en runda. Alltså har det varit en aktiv dag hela dagen, jag har rört på mig men inte böckerna! = ÅNGEST!
Jag måste nämna att Hässleholm inte är en stor stad och att det inte alls finns mycket att göra här. Alla kaféer stänger kl 18 och chansen att se tre människor gå på stan efter kl 18 är liten. Det är en tråkig stad helt enkelt! Så när jag och mina vänner ska ses vad brukar vi göra då? Jo vi brukar ta en lååång promenad runt Hässleholm, eller okej detta är typ bara när jag är med Dake (Eh, hela tiden?). Vi är ute och går i kanske 2 timmar, MINST, inga sitt-pauser utan verkligen går hela tiden och det är inte tyst i EN Sekund, vi har alltid en massa att prata om. Så om ni söker efter mig mellan kl 17-23 så hittar ni mig säkert någonstans utanför Hässleholm :)

Now tillbaka till Zumba-grejen..
Mina Zumba pass närmar sig mot sitt slut vilket delvis är skönt. På tisdag-morgnar har jag Zumba med en grupp ungdomar (20-28 år) som går på socialbidrag. Det är så att det hålls ett projekt här som går ut på att ungdomar som behöver hjälp, både ekonomiskt och socialt, ska gå på olika aktiviteter som bland annat Zumba, yoga m.m. För varje pass de är med på får de socialbidrag från socialstyrelsen. Så en kvinna som är med och håller i detta projekt ringde mig en månad sen och undrade ifall jag kunde ha Zumba med dem en gång i veckan (ni vet man är kändis nu :P ) under 10 veckor och självklart tackade jag ja till erbjudandet!
Jag tänkte på detta idag, eller jag brukar iofs ofta tänka på det efter mina pass och prata med mamma om det– Det absolut Bästa med mitt jobb är att jag bidrar med något bra till deltagarna! Det bästa är inte under tiden vi dansar och rör på oss utan det är i slutet då deltagarna blir så glada, nöjda, energifulla och tackar för passet och säger att det är jätterolig! DET är det bästa med mitt jobb! Att de bekräftar att jag gör mitt jobb bra och att de är supernöjda! Det rör verkligen hjärtat. Jag blir även jätteglad när jag själv ser att mina deltagare utvecklats och när de själva berättar att de märkt resultat på sin rörlighet, taktkänsla, eller att de inte längre har smärtor i kroppen!

Detta jobb har verkligen gett mig så mycket! Allt från att ha fått många kontakter (har haft fler än 100 deltagare) till att vara med i tidningen, vara med på SR radio till ”botning” av scenskräck, haha. Jag har alltid tyckt att det varit pinsamt att prata inför en stor grupp av människor och jag har alltid varit blyg då vi haft redovisningar i skolan. Tack vare detta jobb har ”the stagefright” i princip försvunnit. Denna termin har jag haft 6 olika Zumba grupper i olika städer. Den största gruppen var i Vittsjö där jag hade 40 deltagare! Gruppen var så stor att jag var tvungen att stå på en teaterscen för att prata och ha Zumba med dem. Om vi går tillbaka 1 år så tror jag att jag aldrig hade vågat ställa mig på den scenen och prata med dem.

Jag älskar verkligen mitt jobb! Plus att få pengar för att träna är inte så dåligt! :P

Oj detta inlägg blev lite väl långt! Hoppas ni orkade läsa och att det inte var för tråkigt!

Nu kommer lite bilder från min och Nepes långa promenad och därefter lite Zumba bilder!
Hoppas ni tycker om bilder cause I lööv them! Kommer hela tiden lägga upp måånga bilder här!

 

 

Haha, Dake plockar blommor till sin mamma


 

...ÄÄND JUMP !




Nu lite bilder från min "Zumba karriär" haha

Första sidan i Norra Skåne!

 

SR RADIO KRISTIANSTAD
Vi var övernervösa!



 

Zumba instructor training i Stockholm nov -10

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela