México[ˈmehiko]

The new life in North America.

LONDON DAY 4-5.

Publicerad 2011-06-29 12:01:51 i RESOR

Sista dagen var shopping dagen! Vår lilla grupp delade på sig, amerikanarna och australienaren stack till Wimbledon stället medan jag och en vän shoppade. Engelska pund ligger på ca 10,3 så det var inte alls dyrt. Alla pratar om hur dyrt det är att handla där men det är billigare att shoppa i centrala London än i vilken storstad som helst i Sverige! Nästa gång jag åker dit ska jag ta med mig en tom resväska och fylla den haha. Seriöst.
Vi stack ganska tidigt på morgonen till Oxford Cirkus för att slippa den enorma folkmassan - överskönt! Men redan mot lunchtid började det krylla av folk. Vi gick först till Primark - överbillig Stor butik, som Ullared fast endast kläder, skor och kosmetik. Kön för att prova kläder/lämna tillbaka varor/ kassa var kanske 20 meter långa. Det var fullt med folk! Jag förstår verkligen inte på mig hur folk med småbarn går dit. Sjukt.
Senare kom Chris och mötte oss på stan, haha han var helt söt, gick först helt fel håll men vi hittade honom till slut. Efter att vi åt på Garfukel's smsade Michael och bad oss komma till Camden Garden för att möta upp honom, Maggie och två vänner till honom från London, så vi tog tuben dit. Aa och vad händer när vi Precis kommer till Camden, joo, Michael smsar igen och skriver att han skrivit fel att han menade Covent Garden. Haha damp eller vad? MEN vi var så glada att han smsade fel, detta var typ ödet. Camden var ett stället vi planerade besöka men kände sen att vi inte orkade. Detta ställe var verkligen coolt och unikt! Fuullt med folk, bland annat läskigt folk, haha jag var rädd hela tiden typ:p  Vi stack till Camden Market, det var enormt! Ni får själva se bilderna.
Senare vid kl 19.00 åkte Chris, han skulle tillbaka till Australien. Det var så tråkigt och sorgligt när han stack, helt tomt. Det var mest här vi insåg att det kasnke var sista gången vi alla ses.
Senare vid 21 tiden tog vi fyra våra väskor och begav oss mot flygplatsen. Vi var framme vid 00 och sov där ett par timmar. Det var verkligen ödet att vi lärde känna Michael och Maggie, det är så sjukt. De checkade in på vandrarhemmet i London samma dag som vi, de bokade boendet nästan en vecka innan ankomsten som vi, de hade samma bokningsproblem, de hade flyg till Kroatien samma dag som vi skulle tillbaka till Sverige - samma tid och samma flygbolag! Ofta detta händer. ÖDET. Ofta de också hade flyg kl 7 på morgonen och skulle checka in vid 5. Det är sjukt.
Det var iaf tråkigt och jobbigt att säga hejdå till dem, de var verkligen underbara människor, men insha'Allah kommer vi ses igen!


BILDER:











Dake I wish you were there!! :P
































Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela