México[ˈmehiko]

The new life in North America.

LONDON DAY 1.

Publicerad 2011-06-29 12:05:00 i RESOR

SÅ DEPRIMERANDE ATT KOMMA TILLBAKA HEM TILL SVERIGE! LONDON REALLY WAS GREAT!

 

Jag kom hem igår på eftermiddagen, det första jag gjorde var att lägga mig och det var vid kl 14 och jag vaknade imorse vid 09 - that means att jag sov i ca 20 timmar! Sjukt! Men detta är mest pga att vi var uppe hela natten och sov lite på flygplatsen för att vi skulle checka in kl 5 på morgonen.

Jag är dock glad att vi valde resan hem just vid den tiden :)

 

Jag vet inte ens var jag ska börja, jag hann se så mycket i London! Jag åkte iaf i onsdags med en vän. Resan var helt spontan, vi bokade biljetter ca 5 dagar innan avresan. Jag var först helt tveksam på om jag gjort rätt som bokat resa till London när jag ska flytta till Mexiko om 20 dagar, men det visade sig vara ett mer än rätt beslut!

Okej, jag vet verkligen inte var jag ska börja! Vi kom till London på förmiddagen, åkte till Piccadilly Cirkus och kollade runt, pratade med folk osv. Vi gick även till China Town som låg där och åt buffé på en mindre restaurang. Det bästa: Vi sätter oss, kyparen kommer fram och ger oss "dryck-menyn", de hade kasnke 15 olika drycker, sedan på halva a4 menyn står det med tjocka bokstäver deras policy. HAHA omg, det stod bland annat att ifall kunderna inte äter upp all mat som finns på talriken så har de rätt till att böta en på 0,50 pund per kasnke 50 ml! Sen stod det att de har rätten till att be kunderna gå ifrån restaurangen efter 45 min! Haha OMG som vi stressade! Efter att min vän tog sin andra portion så insåg hon att hon inte kunde äta upp allt. Hahaha hon bara Merima jag orkar inte äta mer, hjälp mig! Så såg vi att vi hade 10 min på oss haha soom vi Skyndade oss!! hahaha vi dog av skratt så cp det var haha.

Senare under dagen letade vi upp vårt vandrarhem som låg 1.7 km ifrån centrum vilket är riktigt nära! När vi kommer dit händer Värsta grejen. Det var så att personalen inte kunde hitta oss i deras datasystem. Vandrarhemmet var FULLBOKAT och de hade inte fått information om vissa som hade bokat boende där. Så vi fick vänta i 6 timmar på att få ett cp rum! Det kom folk hela tiden och de fick också vänta. Detta var hemskt, vi var så trötta och sov i lobbyn medan vi väntade på ett rum. Inte förrän vid 22-tiden fick vi vårt rum där vi fick DELA säng! Katastrof.. men det gick bra ändå. Eftersom vi inte fanns i deras datasystem fick vi först checka in varje morgon och sedan checka ut igen på eftermiddagen, detta betyder då att vi bytte rum varje dag under de 4 dagarna vi var där.

Så ikväll ska vi mejla hotels.com och kräva pengar tillbaka.





BILDER:



































Kommentarer

Postat av: ABBER FOR PRESIDENT!

Publicerad 2011-06-29 00:10:16

oh merima fan va kul! JAG VILL OCKSÅ ! åt du fish n chips :$ snälla säg att du gjorde annars är du inte en cool london människa !

Postat av: Merima

Publicerad 2011-06-29 12:15:00

Det var skiiitkul! Du måste åka dit! Klart jag åt fish & chips! det fanns på min have-to-do-in-London-list! haha :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela