México[ˈmehiko]

The new life in North America.

HOLA!

Publicerad 2011-07-22 23:32:06 i ALLMÄNT

Eftersom jag och Sahara öken inte gör så mycket nu, bara softar på hotellet med 90 olika spanska kanaler (vi byter hela tiden mellan 6 musik kanaler - inga låtar vi kan, och jag som ändå har koll på latino musik?, haha) så ska jag berätta om gårdagen, lägenheten vi ska bo i osv.
.
Jo, igår gick vi upp vid 9, åt frukost på hotellet. Haha vi hade en översöt waiter som sprang runt oss under hela frukosten, gav oss allt vi ville ha, han frågade vad vi ville ha, han hällde upp te till oss, juice, när jag höll på och ta yoghurt med frukt i så stod han bakom mig och skulle göra samma sak till Sahar, hahah helt söt men lite jobbig. Haha det bästa - när han såg att jag tog av mig väskan så kom han direkt med en klädhängare och ställde den precis bredvid mig, haha så vi hängde våra väskor där. Sen när vi gick så hann vi inte ge honom tips, så imorse när han såg oss sprang han inte runt oss lika mycket som igår, men han fick ändå 5 dollars tips för han var så söt :) haha.
.
Iaf, igår kom Elia och Dunia, våra kontaktpersoner, och hämtade oss kl 10:30. Vi körde till lägenheter som hyrs ut, där titttade vi på 3 olika små lägenheter och fall för endast en som var fräsh och modern, den bestod av endast ett stort rum med en liten vägg som separerar "sovrummet" och "vardagsrummet och köket". Detta var närmare skolan, ca 10 min från skolan med buss. Sen körde vi lite längre, ca 20 min från skolan med buss, där besökte vi ett äldre par i kanske 60-års åldern som hyr ut deras övre vånging i huset som är ENORMT! Omg jag och Sahar föll för det direkt! Fanns kasnke 6 rum! Nästan lika stort som ett hus! Haha, med 2 sovrum, 3 toaletter, vardagsrum, kök, tvättrum och m.m. Ett av rummen hade 2 sängar med en toalett och a huuge walking closet! Vi kommer flytta in dit imorgon vid 12:00 ! Yey!
Måste även lägga till att paret verkade helt underbart! De har hyrt ut våningen till flera utbytesstudenter, bland annat från Finland, och då berättade de att när en av studenterna blev sjuk så körde de honom direkt till sjukhuset, alltså bryr de sig mycket om de som bor där uppe.
.
Vi har fått reda på att nästa vecka kommer bland annat 4 andra utbytesstundenter hit. Tre från tyskland och en från frankrike ("EUROPÉER!" var sahars första tanke medan min var: Åh jag kommer kunna träna på min tyska och franska! haha) De tre tyskarna hade redan fixat boende hos någon de känner här så killen från frankrike kommer bo med oss i huset, vilket är helt okej eftersom vår våning är så stor och vi känner att vi behöver lära känna en kille, känns lite säkrare att umgås och gå runt med en kille i Mexiko.
.
Efter att ha besökt vårt nya hem körde vi till Telcell - köpte SIM kort till våra mexikanska mobiler och därefter återvände vi till hotellet och tog oss ett dopp i poolen och solade. Överskönt! Tror vi var där i 2 timmar och njöt :)
Senare gick vi till una plaza och åt på Applebees, mexikanarna verkar stolta över denna restaurang, det är tydligen någon stor välkänd kedjerestaurang från USA, men omg? Vi beställde något enkelt för vi vill vara lite försiktiga med maten nu i början - en Ceasar sallad med kyckling, haha när vi fick salladen blev vi utan ord. Bestod av endast grön sallad, torra kyckling bitar, krutonger och en skvätt vattnig ceasar sås, inga färger alls! De verkar inte vara så förtjusta i grönsaker här. 
Missnöjda gick vi till Wall Mart Supermarket och köpte småsaker vi behövde och därefter gick vi hem.
Kontaktpersonerna har bett oss att inte gå ut efter kl 22 på kvällen eftersom det kan vara farligt och vi får inte gå ut på klubbar. Även om vi inte får gå ut efter 22 så håller vi oss till 19:00 haha!
Nu lite bilder!
Bild från MINI flyget från Houston till Tampico.
Bild från imorse då vi gick upp kl 10. Ser ni så fuktigt det är nere vid fönstret och mangoträdet (!).



De hade Zumba i garaget! Jag blev så glad när jag såg dem! Mannen där vinkade till oss till och med! :)



Nu är klockan 16:30 och vi ska ut och äta! :)

Kommentarer

Postat av: Slavica

Publicerad 2011-07-23 23:19:22

Cao Merima! Sretno ti u Meksiku! Slatka si mi! Lijepo se provedi i svasta nam nauci :) Kram

Postat av: Merima

Publicerad 2011-07-25 19:29:31

Slavica: Hvala puno Slavice! Svasta cu se nauciti :) Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela