México[ˈmehiko]

The new life in North America.

BRA DAG & ZUMBA IN MEXICO UPDATE.

Publicerad 2011-07-28 09:45:41 i MÉXICO

Imorse flyttade fransmannen in! Haha jag satt vid datorn och höll på att lägga in bilder när Sahar kom in helt cp, hon ba HAn har kommit! Haha, hon var helt chockad. Hon höll på att koka vatten då han kom till köket och sa nåt och hon trodde först att det var jag som kom in haha.
Efter att ha suttit på rummet och lärt känna fransmannen, Martial, kom Ivan, vid 15-tiden och hämtade oss. Vi körde till ett shoppingcenter och därefter tog vi en fika på Starbucks. Senare mötte vi upp Sandra och Tom (de vi var på stranden med igår, mexikanska tjejen med belgiska pojkvännen) på Johnny Rockets. Johnny Rockets är en hamburgerkedja från USA, de serverar jättegoda hamburgare och servitörerna är helt söta och klädda som på 60 talet :)
Efter maten köpte jag och Sahar varsitt par idrottskor till gymmet! Mina är vita och ROSA of course, det är mitt Zumba tema :) Saknar min rosa väska :( men jag älskar mina nya skor! Jag är så glad över dem. Älskar shoppa träningskläder!
Direkt efter vårt underbara köp körde vi hem till oss, bytte om och sedan körde vidare till gymmet!
Längre ner i inlägget berättar jag om Zumba passen.
.
Måste nämna att fransmannen, Martial, verkar jättetrevlig. En helt vanlig smart kille som kommer från Paris och som också är född 90. Han läser finansiell ekonomi och kommer bo i Mexiko i 1 år :)
.
BILDER!


Våra Caramel Frappuchinos på Starbucks, Sahar, Martial & Merima

Ivan & Martial

Johnny Rockets, bästa hamburgarna i Mexiko enligt mexikanarna

Eftersom Ivan är på en diet och vill bygga upp muskler så äter han bara nyttigt. Han fick idag nöja sig med en sallad och vatten! Duktigt av honom att kunna säga nej :)

Älskar dem! Mina är de till vänster, de andra är Sahars FÖRSTA träningsskor! haha. Jag ska lära henne att älska att träna :)


OKEJ, NU OM ZUMBAN I TAMPICOS GYM "SPORT CLUB"
Nu skriver jag detta ur mitt perspektiv, som en licensierad Zumba instruktör, så jag hoppas ni inte tycker att jag är negativ eller tror att jag är mycket bättre!
För det första, OMG, gymmet har ingen Air Condition! Haha så fort man kommer in till gymmet så svettas man! Haha, asså det är så roligt för de har bara enormt stora fläktar som står och blåser haha. För det andra så är det riktigt mörkt där inne, jag föredrar att det är ljust i lokalen medan man tränar.
Nu till Zumban! Det är så att vi har en tjej som är instruktören och som tydligen Alltid är försenad! Haha, passen börjar kl 20.00 men hon kommer alltid 10-15 min sent. Ett pass tog ungefär 40-45 minuter vilket är helt lagom, men klart, hon bör vara i tid! Hon bör till och med vara där och förebereda minst 5 min innan passet börjar.
Nästan alla låtar hon använder är låtar från själva Zumba skivorna, och det vet jag eftersom de sjunger ut "Zumba!" då och då, alltså var det många nya låtar för mig vilket är kul och spännande! :)
Hon hade bra koeografier som inte var svåra att hänga med på, men nu vet jag inte hur exempel Sahar upplevde det eftersom jag är van vid de stegen hon hade med och förväntade mig att hon skulle köra ex 1-1-2, 1-1-2, istället för 1-1-1-1, 1-1-1-1. Haha hänger ni med? Och jag kunde känna av när refrängen skulle komma eller när vi skulle upprepa något steg. (Detta är faktiskt första gången jag går på någon annans Zumba, except då jag tog min licens, det är därför jag är så excited och måste skriva om det!)
Jag vill inte vara negativ och leka att jag kan mer och är en bättre instruktör men jag är bara ärlig nu och säger vad jag verkligen anser. Något jag inte gillade var att hon var så seriös i ansiktet, hon log knappt och verkade inte alls glad, vilket jag tycker är jätteviktigt när man är en instruktör! Det är instruktörerna som ska peppa alla deltagare och få dem att bli glada och ÄLSKA att träna! Men jag måste nämna att det inte är lätt att put on a happy face under hela passet eftersom man håller på och hoppar och dansar så det blir ansträngande, men det går ändå, man lär sig! Sen så pratade hon inte eller ropade inte under passen vilket jag gör. Jag brukar ropa ut"HÖGER" när vi ska byta ben, eller ropa "SALSA SIDOR" när vi ska ändra till salsa, eller "RUNT", "SKAKA PÅ RUMPAN" osv, (haha aww, I miss that). Iaf, det jag vill komma fram till är att när jag ropar upp vissa steg i förväg hjälper jag mina deltagare att minnas och får dem att komma på vilka steg som kommer eller vilken del av låten som kommer så att de lättare hänger med. Jag brukar även peka upp/ner/åt höger/vänster när jag inte orkar ropa upp, och det gjorde hon inte heller. Men det kasnke är för att hon kört låtarna fler gånger och deltagarna vet hur allt går till, men det kommer väl nya människor dit hela tiden? Aja.. SOM sagt, detta är bara vad jag tycker, alla instruktörer är olika och gör olika vilket är bra!
.
Idag hade hon 3 låtar jag har på mina Zumba pass: "Fuego", "Con la pompi pa'arriba" och "Waka waka" och inte för att vara ego men jag tycker verkligen att mina koegrafier är mycket roligare! De flesta av mina deltagare blir så glada och önskar dansa till de 2 sistnämnda låtarna ofta! Men det kasnke är för att jag står där framme och ler och är glad vilket gör låtarna roligare (?). Sista grejen jag vill ta upp är att hon inte hade någon avslappningslåt första gången jag var där, utan sista låten var en jättesnabb salsa som en annan instruktör tog över. Han har oftast "step"-pass. Och han var inte heller en så bra instruktör eftersom han visslade i sin visselpipa hela tiden! Haha, man blev helt förvirrad! Hahaha jag ville bara skratta, men han var jätteduktig på att dansa! Men som ett träningspass tyckte jag han var lite för snabb i fötterna och det hela blev confusing med hans 2034 olika steg i en snabb låt och hans konstanta visslande haha! Det var verkligen komiskt! Men jag älskar honom!, Angel heter han och efter att Ivan berättade att jag också är en Zumba instruktör så kom han fram till mig och hälsade på mig och bjöd mig och Sahar till hans födelsedags"fest" på gymmet nästa torsdag. Han berättade att han skulle ha en traditionell mexikansk fest med tårta och piñata!
Haha idag var vi med på hans Step-pass efter Zumban, OMG så jobbigt det var! Fast man märker inte av att det är så jobbigt förrän man stannar och bara fångar andan. Jag fick då en spykänsla, mådde så illa eftersom jag tog i så hårt! Men jag tyckte att det var jättekul, det var svårt och lite förvirrande men jag kom in i det efter ett tag. Tycker att jag gjorde ett bra jobb för att vara en nybörjare! :)  Angel - instruktören gav oss under passet ett inbjudningskort till hans lilla fest på torsdag. Haha ni måste se bilden här nere, det är den sista. Gissa vem rumpa det är på bilden? Jo, HANS!! DAAMN! haha
.
Som jag sa innan, jag vill inte döma någon, jag vill inte vara negativ men jag är bara ärlig och detta är vad jag tyckte om Zumba instruktören här.
Men måste säga att det var jättekul och riktigt bra träning ! Vi svettades jättemycket men det är också pga att det inte var bra luft där inne, haha. Men ZUMBA EN MEHICO - HERE I COME!
.
ÅH SAKNAR MINA ZUMBA PASS NU :(

(ni får ursäkta min svenska! Klockan är 02:45 och jag är helt slut! Var tvungen att skriva detta nu eftersom jag vet att jag varken kommer orka eller hinna skriva om det imorgon eftersom vi ska till en tjej som har en enorm pool på gården! :) )

GOD NATT PÅ ER!
Haha vi måste köpa nya träningsbyxor/shorts till Sahar haha så söt


Sahar och Martial gav upp stepen efter ett tag men inte jag och Ivan! Vi är krigare! :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-30 11:05:02

Oooh vad glad jag blir o läsa allt! Allting låter så roligt ! :p

Ta hand om dig o enjoy !

Puss puss // Zoe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela