México[ˈmehiko]

The new life in North America.

GUADALAJARA DAY 3.

Publicerad 2011-08-15 06:29:47 i MÉXICO

Dag 3 började med att vi alla försov oss till "Tequila Expressen" eftersom vi var ute under samma natt & kommit hem försent. Dessutom började Tequila Expressen klockan 9.30 på morgonen vilket är tyvärr för tidigt för oss (nuförtiden) :P Haha, men iallafall, vi sprang upp & fräscha till oss snabbt och var vid stationen inom en halvtimme. Väl framme bemöttes alla passagerare av Mariachi-bandet som skulle komma att följa med oss hela dagen. Dessa var så trevliga & glada att folk genast blev på gott humör och ALLA ville ta bild med minst 1 av dem :) Inklusive jag haha. Efter att de spelade en stund hoppade alla ombord tåget & väl på tåget serverades vi frukost och drinkar, ja DRINKAR! Herregud. Tequila shots & Margarita's mitt på morgonen? Mexikanarna älskar sin alkohol! :P  Haha men eftersom jag inte dricker, var inget av det aktuellt för mig. Resan tog väl ungefär 1 timme, vilket gick snabbt eftersom vi prata och skratta en massa hela vägen. På vägen upp till bergen såg vi väldigt fin natur, det var helt magiskt fint :)

När vi kom fram delades vi i olika guide-grupper och vi hamnade med engelsk-talande gruppen (tråkigt) haha men det bara blev så. Fick se allt från hur de skalar frukten (agave) till hur de destillerar fram alkoholen. Mycket intressant! Väldigt fin hacienda (farm). Och vilken utsikt! Bilderna säger verkligen ingenting jämfört med vad man såg däruppifrån. Vackert! Efter guidningen samlades alla grupper i en slags uteplats med tak & scen, samt ett dansgolv. Det var nylagad buffé som väntade på oss med alla typiska mexikanska rätter samt underhållning. Mariachin var väldigt duktiga, spelade otroligt fint.
Hihi, måste bara berätta om den ena mariachin (yngsta) :P När vi satt på tåget gick hela mariachi bandet genom tågets alla vagnar och då den yngste gick förbi oss tittade han riktigt länge på mig och log, haha, direkt därefter slog Sahara öken till mig och bara: OMG!! Såg du som han tittade på diiig!! :O Haha! Men sen när de kom tillbaka till vår vagn och skulle spela och sjunga för oss så kom han fram till mig och frågade efter mitt namn. Han hade riktigt formell spanska eftersom jag knappt förstod något av det han sa. Efter att jag sa mitt namn tog han min hand och pussade den. HAHA som jag smälte, haha, jag lovar jag rodnar nu också, haha. Senare under buffén när de spelade och sjöng tittade han jättemycket när jag filmade och fotade, han log hela tiden och nickade åt mig, haha helt söt. Och sen på tåget påväg hem när mariachi bandet spelade i vår vagn så kom han fram igen och frågade återigen efter mitt namn och då passade jag på att fråga efter hans namn och det var Ramón, haha äkta mexikanskt. Sen frågade han vad mitt "sällskap" (Sahar) hette, helt fint på spanska, jag förstod verkligen knappt vad han sa, han talade så fint! Han frågade dessutom var vi kom ifrån och vad vi gjorde i Mexiko m.m. Efter en liten stunds snabbprat gick han till andra sidan av vagnen för att spela med de andra violinisterna men då sa de att han skulle komma till oss och spela för mig och det gjorde han! Det var såååå fiiiint!   äkta lammkött, sån liten pojke typ hahahahaha så dum jag är. Änyway, det bästa var när vi var framme i Guadalajara, när vi gick av tåget och var påväg ut från tågstationen såg jag honom vänta ute vid alla bilar. Han stod med sina kompanjoner och när han fick syn på mig gick han fram till mig och sa bland annat att han har mycket respekt för mig, och att vi inte känner varandra riktigt men att han tyckte att det var trevligt att träffa mig. Sen gav han mig en vit ros gjord av en servett, jättesöt! och ett visitkort där han hade skrivit sitt namn, nummer och sin email adress och  haha han verkade jätternervös. Innan han sa hejdå la han sin hand på bröstkorgen och tog ett djupt djupt andetag. Asså det var så fint, jag blev verkligen rörd
Detta var iaf ett minne för livet, en mariachi från Guadalajara som blev förtjust i mig :)


Jima! Kom direkt att tänka på en viss person :)

HAHA! Asså vi älskar att flippa med honom. Helt synd :/

Jättefin dans som fick mig att bli tårögd!  Haha titta så söt Ramón, han tittade hela tiden :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela