México[ˈmehiko]

The new life in North America.

EL PRIMER DIA EN LA ESCUELA.

Publicerad 2011-08-03 22:35:05 i MÉXICO

I mandags hade vi var forsta skoldag! Yey! Haha vi kande oss som tonaringar som skulle borja pa hogstadiet igen. Nar vi gick av taxin och steg in i korridoren var alla elever samlade for att halsa pa varandra efter sommarlovet. Snacka om att kanna sig uttittad, hahaha, dock inte pa ett sa illa satt. Vi motte vara vanner direkt vilket ar fordelen med att ha kommit till Mexiko en vecka tidigare an vad som behovdes! 

Det roliga ar att vi verkligen kanner oss som tonaringar igen. Rasterna spenderar vi tillsammans med de andra ute pa skolgarden och folk springer fram och tillbaka till kiosken och koper klubbor, godis, chips och annat :P Kanske var det sa i hogskolan ocksa, men anda inte pa samma satt haha...

Forelasningarna gick bra! Salarna ar ratt sma, men det ar inte alls manga elever i varje kurs. Och som tur har de alltid AC'n pa, dock fryser jag SOM SATAN medan Sahar njuter hahaha! Vad kan man mer saga? Lararna verkar alla helt okej, dock talar vissa valdigt snabbt & darfor hinner vi inte forsta allt annu. Men de sager att det kommer bli battre med tiden. Denna veckan ar bara introduktioN typ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Merima

Hej! Att blogga är inte precis min grej men jag började med det nu ENDAST för att skriva om min Mexiko resa! Enjoy! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela